ESCOLA Dr. JOAQUIM SALARICH. VIC
LES EMOCIONS AL BUIT / ENVASEM LES EMOCIONS
Nivell educatiu: 6è d’Educació Primària.
Docents implicats: tutores de 6è. Anna Soler i Carme Vilaregut.
Assessorament: Toni Cirera.
Alumnes que hi participen: 48
Emocions al buit és un treball basat en l’alfabetització emocional. El pilar bàsic ha estatla descoberta de les emocions que tots els nens i nenes senten cada dia a l’escola, provocades per la seva manera de ser i les interrelacions que es donen a l’aula.
Per identificar-les i possibilitar un treball interdisciplinari, s’han treballat els documentals “Els camins de l’escola de ….” emesos per TV3. Aquests han estat el fil conductor del treball. Les experiències, les emocions d’aquests nens i nenes de diferents llocs del món, han esdevingut entranyables. Posant-se en el seu lloc els nostres alumnes descobrien amb sorpresa i es meravellaven de ser tan diferents i tan iguals alhora. De fet, han estat el material bàsic per realitzar posteriorment un treball important d’ expressió corporal i de descoberta interior molt profitós. Plens d’emocions descobrien en les seves mancances i l’equilibri en canviar-ne una per l’altra amb el suport dels altres.
A mesura que cada nen i nena identificava una emoció l’escrivia en una targeta i l’envasava al buit, immortalitzant així el moment irrepetible en que s’havia produït. Seguidament les bastia plàsticament i les posava dins de la “seva caixa d’emocions”, dissenyada de manera exclusiva per a ell, amb les seves emocions, amb els seus secrets.
Nivell educatiu: 6è d’Educació Primària.
Docents implicats: tutores de 6è. Anna Soler i Carme Vilaregut.
Assessorament: Toni Cirera.
Alumnes que hi participen: 48
Emocions al buit és un treball basat en l’alfabetització emocional. El pilar bàsic ha estatla descoberta de les emocions que tots els nens i nenes senten cada dia a l’escola, provocades per la seva manera de ser i les interrelacions que es donen a l’aula.
Per identificar-les i possibilitar un treball interdisciplinari, s’han treballat els documentals “Els camins de l’escola de ….” emesos per TV3. Aquests han estat el fil conductor del treball. Les experiències, les emocions d’aquests nens i nenes de diferents llocs del món, han esdevingut entranyables. Posant-se en el seu lloc els nostres alumnes descobrien amb sorpresa i es meravellaven de ser tan diferents i tan iguals alhora. De fet, han estat el material bàsic per realitzar posteriorment un treball important d’ expressió corporal i de descoberta interior molt profitós. Plens d’emocions descobrien en les seves mancances i l’equilibri en canviar-ne una per l’altra amb el suport dels altres.
A mesura que cada nen i nena identificava una emoció l’escrivia en una targeta i l’envasava al buit, immortalitzant així el moment irrepetible en que s’havia produït. Seguidament les bastia plàsticament i les posava dins de la “seva caixa d’emocions”, dissenyada de manera exclusiva per a ell, amb les seves emocions, amb els seus secrets.