Skip to main content

ESCOLA BRESSOL LA PITOTA. PRATS DE LLUÇANÈS




EL CAOS EMOCIONAL


Etapa educativa: 2-3 anys
Docents implicats: Mercè Riera i Laia Sánchez
Assessorament: Paquita Clot i Teresa Font
Alumnes que hi participen: 14
Temporització: del 21 de novembre de 2016 al 20 de març de 2017-04-12

L’objectiu general ha estat incrementar el grau de coneixement i satisfacció personal. Això ho hem vetllat de forma indirecta mitjançant l’expressió artística. També es perseguien tres objectius específics:

- Provocar situacions en les que flueixin els diferents estats emocionals.
- Reconèixer que el nostre cos i el dels altres té diferents estats d’ànim.
- Expressar les emocions mitjançant diferents tècniques.

A l’escola bressol ens hem plantejat oferir als alumnes la possibilitat d’expressar, gaudir i crear des d’un enfoc holístic, que és implícit en les àrees artístiques per la seva percepció global, la seva vivència sensorial i la seva experiència creativa i lúdica. A partir del projecte El caos, l’hem construït com a Caos emocional. La seva pràctica ens ha permès canalitzar les energies en exterioritzar les emocions com la vergonya, la sorpresa i la ràbia.

Hem treballat i experimentat amb el llenguatge corporal, amb la música, la creativitat i tots els sentits, a través de la pròpia vivència aquestes àrees de caire artístic i de moviment que ens han permès avançar en l’àmbit de creixement personal, social i emocional.

En relació a la vergonya, s’han realitzat activitats com ganyotes, amb miralls, maquillatge i expressió facial, i també disfresses. Finalment, vam pintar amb xocolata seguint el referent de Bruce Nauman amb l’expressió de body art, i per perdre la vergonya ens vam treure la roba i vam pintar tot el cos amb xocolata desfeta.

Pel que fa a la sorpresa, vam portar a terme activitats amagats i amagades entre llençols, vam enlairar globus, vam tastar gustos i vam obrir grans caixes de sorpreses. Com a activitat final, fent referència a Miquel Barceló, vam construir una escultura de fang i vam donar lloc a l’informalisme com a corrent artística, ja que vam utilitzar elements naturals que havíem trobat a la gran caixa sorpresa.

Finalment, també vam realitzar activitats per fer fluir emocions de ràbia, com llençar objectes, estripar catàlegs vells i també fer sessions de ioga animal. Per concloure, vam portar a terme un splashing, seguint el referent de Pollock, i vam expressar emocions esquitxant pintura amb pinzells damunt d’un llençol vertical.

AE06 Pitota 01 BR
AE06 Pitota 02 BR
AE06 Pitota 03 BR
AE06 Pitota 04 BR
AE06 Pitota 05 BR
AE06 Pitota 06 BR
AE06 Pitota 07 BR
AE06 Pitota 08 BR
AE06 Pitota 09 BR


Twitter: #geganters i #acvic

https://twitter.com/lapitotaeb
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies