INSTITUT MANRESA SIS. MANRESA

AE07 ManresaSis 09 brSAN SARU
Etapa Educativa: 1r d’Educació Secundària
Docents implicats: Noemí Arribas, Eva Cruz, Mercè Jordana, Raul Coromina, Guillem Vendranes, Dolors Gordó, Paula Vicente
Assessorament: Toni Cirera, Ester Polo, Teresa Font
Alumnes que hi participen: 50 alumnes

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE:

Amb el grup de 1r d’E.S.O estem treballant el procés creatiu, per aquest motiu, hem volgut respectar aquest moment a l’hora de desenvolupar aquest projecte i això ens ha obligat ha anar redefinint el projecte en funció de les inquietuds que han anat sorgint, aquest fet ha estat molt enriquidor ja que ens ha permès treballar diverses tècniques artístiques.

Hem començat per expressar en grans grups i de manera individual el que creiem que era un tabú, això ens ha portat a una definició particular “allò que no es pot dir, escoltar, ni mirar.”

Aquesta definició ens ha portat a pensar en els tres micos savis de la cultura japonesa i els hem volgut agafar de referents en el nostre procés.

A partir d’aquest moment crearíem obres amb aquesta premissa.

Els temes estaven clars, tot i que n’hi havien molts.

Hem experimentat en petits grups diferents tècniques artístiques fins arribar a punts de connexió entre els diversos resultats. Aquests nexes els hem trobat en l’àmbit dels disseny gràfic.

A partir d’aquest moment el projecte ha fet un gir, l’objectiu del qual ha estat visibiltzar allò que considerem tabú i fer-ho molt explícit. Dissenyar i elaborar productes que ens permetessin fer fàcilment visibles aquest secrets s’han convertit en la nostre feina, portar-los i fer-los visibles a estat entès com na intervenció artística.

MATERIALS I TÈCNIQUES TREBALLADES:

Hem treballat el volum amb materials com el fang i filferros, hem treballat el dibuix en petit i gran format, en suports diferents i tant a llapis, a carbonet com a tinta.

La fotografia i el vídeo, també la pintura, experimentant amb aquarel·la, tempera acrílic, pastel, ceres i olis.

Hem fet body painting i finalment hem decidit treballar totes el disseny gràfic descobrint eines per al dibuix tècnic i programari informàtic específic.

TRANSVERSALITAT D’ÀREES:

El projecte s’ha introduït des de les àrees lingüístiques, socials i artística. Només amb la presentació del projecte ja hem treballat competències de comprensió oral i escrita, en l’àmbit lingüístic. En l’àmbit artístic hem vist l’ús social de l’art i l’anàlisi artístic i en l’àmbit social ens hem aproximat a la recerca històrica i la cultura i l’art a la història.

L’àmbit de cultura i valors ha estat constant i molt present durant tot el procés i a mesura que ens hem anat endinsant en el projecte han aprofundit en competències com la creació lliure, la creació tècnica, relacionant constantment àmbit artístic, social, digital i lingüístic.

Puntualment hem treballat alguns aspectes de llengua estrangera (quan es requerien traduccions o es desitjava fer ús d’un altre idioma), també hem fet incursions a l’àmbit matemàtic per càlculs a l’hora de maquetar els productes finals per optimitzar les impressions.

AE07 ManresaSis 01 br
AE07 ManresaSis 02 br