FEDAC VIC. ESO

Docents Implicats: M. Carme Goula
Assessorament: Paquita Clot i Marià Dinarès
Alumnes que hi participen: 60 alumnes

Amb el tema que s’ha proposat aquest any s’ha pogut observar la diversitat de conviccions prejudicis i pors que hi ha hagut i hi ha tant a nivell social, com cultural i polític.
Fent un tanteig sobre allò que sabien els alumnes del tabú, s’ha vist que hi havia molta desigualtat de coneixements al respecte i ha estat interessant veure com entre ells s’anaven explicant i debatent les diferents opinions.
S’han qüestionat moltes coses i s’han adonat que podem pensar molt diferent.
Una altra reflexió ha estat a partir d’imatges en les que l’art ha intervingut com a eina reivindicativa, de protesta i de transgressió, i que ha servit per despertar opinions i crítiques. D’aquí n’ha sortit la proposta del nostre treball: el reclam, la protesta i la solidaritat en diferents aspectes de la vida.
Per tal de conèixer més a fons els tabús, s’han presentat alguns temes que han escollit per grups, i han compartit les seves opinions, recerques i reflexions amb la resta de companys.
El resultat final ha estat concretat en un mural a la paret pintat amb pintura plàstica i pinzells utilitzant formes, lletres i colors que expliquen de manera simbòlica els aspectes que els han motivat més: la violència de gènere, la diversitat sexual, les creences i la llibertat d’expressió.

CONTINGUTS TREBALLATS

• El simbolisme dels colors
  • Elements lingüístics i artístics utilitzats com a protesta: la denúncia, la reivindicació, l’humor, la metàfora, la crítica, el grotesc, la subjectivitat emocional, la provocació, les analogies i les performances i accions.

AE07 FEDAC ESO 01 br
AE07 FEDAC ESO 02 br