ESCOLA VEDRUNA. TONA

AE07 VedrunaTona 13 brLA SETMANA DEL TABÚ
Etapa educativa:
Tota l’Escola. Educació Infantil, Primària i Secundària
Docents implicats: Cristina Fontarnau, Toni Gómez, Anna Tarrés, Georgina Valls, Ester Puig i Aida Cilleros      
Assessorament: Natàlia Gonzalo i Josep Padrós.
Alumnes que hi participen: 665 alumnes.

Activitat inicial comuna: S’ha realitzat una performance al pati creant la paraula TABÚ ocupant els espais marcats a terra. A cada lletra se li ha assignat un color i els alumnes, mentre ha sonat una música, han ocupat l’espai corresponent. S’ha gravat a vista de dron. Per expressar els diferents tabús, alguns alumnes d’ESO anaven amb la boca o els ulls tapats o les mans lligades. La música era un mix de tres cançons que feia referència als diferents tabús que al llarg de la setmana es treballarien.

Activitat cloenda comuna: S’ha realitzat un mur fet de capses de cartró amb la paraula TABÚ. Per crear-lo s’han barrejat tots els alumnes, des de P3 fins a 4t d’ESO, de manera que hi ha hagut 26 aules amb una diversitat total. Els alumnes han explicat quines activitats han fet al llarg de la setmana i després han expressat les seves reflexions i pensaments a la capsa.

Educació infantil: s’han treballat els tabús de les emocions a partir del conte “El monstre de colors” barrejant els alumnes de P3-P4-P5 durant tres matins. Els alumnes van passar per sis emocions (Ràbia, por, amor, tristesa, calma i alegria).

Primer cicle de primària: s’ha treballat el tabú del gènere realitzant diverses activitats a cada curs (1r-2n-3r). Una activitat comuna als tres cursos va ser analitzar els rols dins dels oficis.

Segon cicle de primària: s’ha treballat el tabú de la mort i de la por realitzant una sèrie de dibuixos lliures a l’entorn de la mort a partir del conte “El buscador” de Jorge Bucay (a 5è) i a l’entorn de l’imaginari de Goya (a 6è). Els alumnes de 4t l’han treballat a partir del reportatge “Pensant en els altres” i la llibreta dels sentiments.

A l’ESO han fet una dinàmica tutorial a tots els cursos a partir d’imatges que evocaven els tabús actuals. Des de l’àrea d’anglès s’han treballat les paraules prohibides. Des de l’àrea de visual i plàstica s’han treballat els propis tabús. Des de l’àrea de llengua castellana s’ha treballat el recurs dels cadàvers exquisits del Surrealisme.

Tota la comunitat educativa (alumnes, mestres, PAS i famílies) ha participat d’aquest projecte aportant idees (amb l’aplicació mentimeter.com) i implicant-se en les activitats comunes.

AE07 VedrunaTona 01 br
AE07 VedrunaTona 02 br
AE07 VedrunaTona 03 br
AE07 VedrunaTona 04 br
AE07 VedrunaTona 05 br
AE07 VedrunaTona 06 br
AE07 VedrunaTona 07 br
AE07 VedrunaTona 08 br
AE07 VedrunaTona 09 br
AE07 VedrunaTona 10 br
AE07 VedrunaTona 11 br
AE07 VedrunaTona 12 br
AE07 VedrunaTona 13 br
AE07 VedrunaTona 14 br
AE07 VedrunaTona 15 br
AE07 VedrunaTona 16 br
AE07 VedrunaTona 17 br
AE07 VedrunaTona 18 br
AE07 VedrunaTona 19 br
AE07 VedrunaTona 20 br
AE07 VedrunaTona 21 br
AE07 VedrunaTona 22 br
AE07 VedrunaTona 23 br
AE07 VedrunaTona 24 br
AE07 VedrunaTona 25 br
AE07 VedrunaTona 26 br
AE07 VedrunaTona 27 br
AE07 VedrunaTona 28 br
AE07 VedrunaTona 29 br
AE07 VedrunaTona 30 br
AE07 VedrunaTona 31 br
AE07 VedrunaTona 32 br
AE07 VedrunaTona 33 br
AE07 VedrunaTona 34 br
AE07 VedrunaTona 35 br
AE07 VedrunaTona 36 br

 

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies