ESCOLA VEDRUNA ESCORIAL. VIC

Docents implicats: Rosa Campalans
Assessorament: Pep Padrós i Natàlia Gonzalo
Alumnes que hi participen: 20 alumnes

Es comença amb una cerca d'informació sobre el tema proposat i com a cada edició d’AE, ho adaptem a un espai de l'entorn proper a l'escola sobre el qual també investiguem. La condició és que han de treballar alhora que s'ho passin bé. A partir d'aquí ens organitzem per grups de treball de 3 o 4 alumnes i a partir d'una pluja d'idees pensen en quin format volen treballar i que volen comunicar, reivindicar, criticar a partir de l'art. Sempre en documentem per escrit i visualment el procés per tal de que al final cada grup de treball hagi confeccionat una memòria escrita a més de la seva acció, intervenció o obra plàstica.

Hem pogut comptar amb col·laboració o el treball de gent especialitzada amb el tema: el President del gremi d’adobers, el tecnòleg de l’aigua Marc Ordeix i amb la col·laboració de la Seila Fernández Arconada, artista resident a la ciutat de Vic. Tot seguit prenent el riu Méder com a nexe comú a tres espais propers: L’Atlàntida, Les Adoberies i La Pista, hem investigat a partir de diferents àrees sobre temes mediambientals (Limnologia), polítics, econòmics i socials (Socials) i artístics (Ed. Visual i Plàstica), per acabar fent un vídeo 360º (TIC).

Finalment els alumnes han intervingut artísticament a partir de l’art conceptual materialitzat en diferents escultures que ens parlen dels llocs i temes abans esmentats i que sobretot ens diuen sobre la inundabilitat dels diferents espais fent les obres flotants.

AE07 Escorial 01 br
AE07 Escorial 02 br