Skip to main content

ESCOLA GUILLEM DE MONT-RODON. VIC

AE07 GuillemMontrodon 13 6e brESPAI TABÚ
Etapa educativa: 6è d'Educació Primària
Docents implicats: Hèctor Rodrigo i Jordi Borràs
Assessorament: Paquita  Clot, Marià Dinarès, Fina Padrós i Maite Palomo
Alumnes que hi participen: 48 alumnes

Vam començar demanant als alumnes si coneixien el significat de la paraula tabú. Ells van anar dient el que els semblava i vam comprovar que molt pocs alumnes coneixien el significat d’aquesta paraula.

Desenvolupament de les sessions:

-Vam presentar-los el joc “Tabú” i els vam fer jugar. Després d’això, els alumnes ja van començar a tenir una idea més aproximada del significat de la paraula.

-A partir d’aquí els vam presentar un PowerPoint on es començava explicant l’origen del mot, l’adaptació de la paraula a la nostra llengua, la finalitat del concepte… A partir d’algunes propostes fetes pels mestres sobre alguns temes tabú, els alumnes van entendre molt millor el significat de la paraula i ells van continuar pensant i afegint altres temes tabú de la societat actual

-Les sessions següents van servir per debatre diferents temes tabús a partir de expressions artístiques d’alguns autors com: Bansky, Spencer Tunick, Carla Berrocal, Jean- Michel Basquiat, Tina Girouard, F. Goya, Andy Warhol…

-Més endavant i amb l’ajuda dels alumnes, vam buscar un espai de l’escola on els alumnes el poguessin identificar com a tabú i creguessin que hi tenien poc accés (despatx de direcció, tutories, magatzem, golfes de la biblioteca…) i una vegada es va decidir que l’espai de la biblioteca seria ideal, el van habilitar com un espai “tabú” (cortines fosques, tapant els llums, posant-hi música de fons, espelmes, diferents materials plàstics, imatges relacionades amb temes tabú…) on van poder desenvolupar les obres artístiques.

-A l’hora de fer els treballs artístics relacionats amb un o més temes tabú, abans de pujar a l’espai tabú havien de preparat amb un esborrany el material que necessitarien i què voldrien plasmar a la seva obra, per tal de tenir les idees clares i aprofitar el màxim el temps de treball a l’espai, ja que no podien pujar tots a l’hora, es feien agrupacions de 8 alumnes màxim treballant al mateix moment a l’espai tabú i la resta es quedaven a la biblioteca preparant el borrador i pensant idees.

-La transversalitat amb altres àrees, bàsicament, és amb l’àrea d’educació en valors cívics i socials i llengua catalana.

AE07 GuillemMontrodon 01 6e br
AE07 GuillemMontrodon 02 6e br
AE07 GuillemMontrodon 03 6e br
AE07 GuillemMontrodon 04 6e br
AE07 GuillemMontrodon 05 6e br
AE07 GuillemMontrodon 06 6e br
AE07 GuillemMontrodon 07 6e br
AE07 GuillemMontrodon 08 6e br
AE07 GuillemMontrodon 09 6e br
AE07 GuillemMontrodon 10 6e br
AE07 GuillemMontrodon 11 6e br
AE07 GuillemMontrodon 12 6e br
AE07 GuillemMontrodon 13 6e br
AE07 GuillemMontrodon 14 6e br
AE07 GuillemMontrodon 15 6e br
AE07 GuillemMontrodon 16 6e br
AE07 GuillemMontrodon 17 6e br
AE07 GuillemMontrodon 18 6e br
AE07 GuillemMontrodon 19 6e br
AE07 GuillemMontrodon 20 6e br
AE07 GuillemMontrodon 21 6e br
AE07 GuillemMontrodon 22 6e br
AE07 GuillemMontrodon 23 6e br
AE07 GuillemMontrodon 24 6e br
AE07 GuillemMontrodon 25 6e br
AE07 GuillemMontrodon 26 6e br
AE07 GuillemMontrodon 27 6e br
AE07 GuillemMontrodon 28 6e br
AE07 GuillemMontrodon 29 6e br
AE07 GuillemMontrodon 30 6e br

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies