ESCOLA GUILLEM DE MONT-RODON. VIC
TABÚ
Etapa educativa: Educació Infantil
Docents implicats: Mònica Arumí, Mònica Homs, Eva Horno, Carme Mas, Neus Viladecans
Assessorament: Paquita Clot, Marià Dinarès, Fina Padrós i Maite Palomo
Alumnes que hi participen: 102 alumnes
En aquest projecte la conversa ha estat l’eix vertebrador per poder definir el treball que acabaríem fent.
Després de presentar la paraula tabú i intentar-ne descobrir el significat, vam arribar a la conclusió que els nens i nenes no tenen encara integrat el sentit propi de tabú.
Saben què és un secret i una prohibició. És per això, que vam acabar plantejant el tabú com a sinònim de prohibició i vam enfocar el treball com el trencament d’aquesta “prohibició” a partir d’una consigna: “Què ens agradaria fer a l’escola que normalment no fem?”.
De la conversa ,en grups d’infants de P4 i P5 barrejats, en van sortir moltes reflexions que les vam agrupar per temàtiques: aigua, menjar, pintura, música i sortides. A partir d’aquestes vam plantejar 5 tallers els quals vam anomenar amb onomatopeies: “xof xof”, “nyam nyam ecs”, “poti poti”, “nyigo nyago” i “oh”.
Cada alumne/a va escollir un taller el que més li agradava i a partir d’aquí vam començar a trencar amb aquests “tabús” a escola. Va ser una sessió de dues hores molt interessant i diferent, on l’exploració, la descoberta i les emocions van ser els grans protagonistes.
Etapa educativa: Educació Infantil
Docents implicats: Mònica Arumí, Mònica Homs, Eva Horno, Carme Mas, Neus Viladecans
Assessorament: Paquita Clot, Marià Dinarès, Fina Padrós i Maite Palomo
Alumnes que hi participen: 102 alumnes
En aquest projecte la conversa ha estat l’eix vertebrador per poder definir el treball que acabaríem fent.
Després de presentar la paraula tabú i intentar-ne descobrir el significat, vam arribar a la conclusió que els nens i nenes no tenen encara integrat el sentit propi de tabú.
Saben què és un secret i una prohibició. És per això, que vam acabar plantejant el tabú com a sinònim de prohibició i vam enfocar el treball com el trencament d’aquesta “prohibició” a partir d’una consigna: “Què ens agradaria fer a l’escola que normalment no fem?”.
De la conversa ,en grups d’infants de P4 i P5 barrejats, en van sortir moltes reflexions que les vam agrupar per temàtiques: aigua, menjar, pintura, música i sortides. A partir d’aquestes vam plantejar 5 tallers els quals vam anomenar amb onomatopeies: “xof xof”, “nyam nyam ecs”, “poti poti”, “nyigo nyago” i “oh”.
Cada alumne/a va escollir un taller el que més li agradava i a partir d’aquí vam començar a trencar amb aquests “tabús” a escola. Va ser una sessió de dues hores molt interessant i diferent, on l’exploració, la descoberta i les emocions van ser els grans protagonistes.