COL·LEGI EL CARME VEDRUNA. MANLLEU

Etapa educativa: 2n d’Educació Primària
Docents implicats: Margarita Vilalta, Clara Rosell, Mª Angels Dot, Carme Freixa
Assessorament: Juanca Moreno, Montsita Rierola, Neus Larred

La nostra pràctica artística sobre el TABÚ es vincula amb el 5 sentits. Descobrim i experimentem a través d’ells, per endinsar-nos en el significat de la paraula com a allò secret, amagat, que hi és però que incomoda de parlar-ne. També com a desig, vergonya, prohibició o límit, por i misteri. Tot allò que percebem a través de la vista, la oïda, l’olfacte, el gust i el tacte, ens porta a poder explicar millor el significat del TABÚ, i també a la inversa: Tot allò que simbolitza el TABÚ ho podem relacionar i expressar amb els 5 sentits.

D’aquesta manera, les activitats que hem dut a terme són propostes creatives i transversals que formen part d’un treball interdisciplinari de les àrees d’expressió artística, llengua, coneixement del medi social i natural, matemàtica, així com d’educació de les emocions, del treball cooperatiu i abracen també diferents terrenys artístics: la música, la dansa, la pintura, la imatge, el llenguatge no verbal. Per posar-ne alguns exemples: activitats com descriure-explicar el color que ens suggereix la paraula TABÚ, els materials i textures amb què l’identifiquem a nivell de tacte i les sensacions que ens provoquen, i experimentar pintant amb els colors, tot manipulant materials i textures expressament escollides, utilitzant tècniques mixtes, construccions, i fent ús de les mans per tal de mantenir una experiència tàctil més completa. Activitats també com buscar el clima sonor que ens apropa més al TABÚ i expressar-lo corporalment a través del llenguatge no-verbal: el gest, la mirada, el moviment. Ballant el TABÚ i representant-lo amb el tema musical “Spiegel im spiegel” del músic contemporani Avo Pärt i “Simfonia del nou món” de Stravinsky, i escenificant-lo: poder-esclavitud, pobresa, desnonament, els sense sostre, la por...

El treball final que presentem és un cub: cada cara, un sentit. Hi expressem el resultat d’algunes de les nostres experiències sensorials sobre el TABÚ. Un cub com a símbol també de tancament, amb un interior ocult. Com a cos de diferents cares tal i com diverses són les interpretacions i, o vivències TABÚ. També com a figura de cares quadrades, amb arestes rectes i vèrtexs punxants, rigidesa en contra de flexibilitat. Aquest cub, el situem dins un cèrcol amb llànties enceses, metàfora del TABÚ o TABÚS que es mantenen vius dins nostre, en el món que vivim (cèrcol).

AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 01 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 02 br