COL·LEGI EL CARME VEDRUNA. MANLLEU

AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 21 brTABÚ: UNA EXPERIÈNCIA SENSORIAL
Etapa educativa: 2n d’Educació Primària
Docents implicats: Margarita Vilalta, Clara Rosell, Mª Angels Dot, Carme Freixa
Assessorament: Juanca Moreno, Montsita Rierola, Neus Larred
Alumnes que hi participen: 15

La nostra pràctica artística sobre el TABÚ es vincula amb el 5 sentits. Descobrim i experimentem a través d’ells, per endinsar-nos en el significat de la paraula com a allò secret, amagat, que hi és però que incomoda de parlar-ne. També com a desig, vergonya, prohibició o límit, por i misteri. Tot allò que percebem a través de la vista, la oïda, l’olfacte, el gust i el tacte, ens porta a poder explicar millor el significat del TABÚ, i també a la inversa: Tot allò que simbolitza el TABÚ ho podem relacionar i expressar amb els 5 sentits.

D’aquesta manera, les activitats que hem dut a terme són propostes creatives i transversals que formen part d’un treball interdisciplinari de les àrees d’expressió artística, llengua, coneixement del medi social i natural, matemàtica, així com d’educació de les emocions, del treball cooperatiu i abracen també diferents terrenys artístics: la música, la dansa, la pintura, la imatge, el llenguatge no verbal. Per posar-ne alguns exemples: activitats com descriure-explicar el color que ens suggereix la paraula TABÚ, els materials i textures amb què l’identifiquem a nivell de tacte i les sensacions que ens provoquen, i experimentar pintant amb els colors, tot manipulant materials i textures expressament escollides, utilitzant tècniques mixtes, construccions, i fent ús de les mans per tal de mantenir una experiència tàctil més completa. Activitats també com buscar el clima sonor que ens apropa més al TABÚ i expressar-lo corporalment a través del llenguatge no-verbal: el gest, la mirada, el moviment. Ballant el TABÚ i representant-lo amb el tema musical “Spiegel im spiegel” del músic contemporani Avo Pärt i “Simfonia del nou món” de Stravinsky, i escenificant-lo: poder-esclavitud, pobresa, desnonament, els sense sostre, la por...

El treball final que presentem és un cub: cada cara, un sentit. Hi expressem el resultat d’algunes de les nostres experiències sensorials sobre el TABÚ. Un cub com a símbol també de tancament, amb un interior ocult. Com a cos de diferents cares tal i com diverses són les interpretacions i, o vivències TABÚ. També com a figura de cares quadrades, amb arestes rectes i vèrtexs punxants, rigidesa en contra de flexibilitat. Aquest cub, el situem dins un cèrcol amb llànties enceses, metàfora del TABÚ o TABÚS que es mantenen vius dins nostre, en el món que vivim (cèrcol).

AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 01 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 02 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 03 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 04 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 05 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 06 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 07 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 08 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 09 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 10 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 11 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 12 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 13 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 14 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 15 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 16 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 17 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 18 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 19 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 20 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 21 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 22 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 23 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 24 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 25 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 26 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 27 br
AE07 EscolaCarmeVedrunaManlleu 2n 28 br

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies