COL·LEGI EL CARME VEDRUNA. MANLLEU
CREART-TABÚ
Etapa educativa: Cicle Mitjà d’Educació Primària
Docents implicats: Carme Freixa, Clara Rosell, MªAngels Dot i Margarita Vilalta
Assessorament: Juanca Moreno, Montsita Rierola, Neus Larred
Alumnes que hi participen: 15 alumnes.
La participació dels alumnes en el projecte TABÚ l’hem vinculada a les emocions que senten davant els estímuls externs que ens envolten. A partir d´aquestes emocions ens hem endinsat en els diversos significats de la paraula TABÚ: la seva ambigüitat, de coses prohibides, que no es poden dir o fer, que no mostren allò que un sent, amaga o pensa i no vol que surti a la llum i es conegui.
Les activitats s’han dut a terme partint de les vivències personals de cada alumne. Formen part d’un treball realitzat a Cicle mitjà en el taller Creart dins l’àrea d’expressió artística. Jugant amb els significats de la paraula hem utilitzat tècniques plàstiques que en el moment de fer un dibuix no es poden veure. La representació plàstica hi és però no es veu, talment com passa amb l´ambigüitat i complexitat de la paraula tabú, i cal la claror o la pintura per poder-la observar.
Una altra activitat ha estat treballar les nostres pors més íntimes a la foscor de l’aula dibuixant a la llum de les espelmes el que no volem verbalitzar. O posar nom a les emocions que percebem mitjançant la mirada, l’oïda, el gust o el tacte sobre paraules i fets del nostre entorn quotidià com: càncer, somnífers, armes, dolor, drogues, fàstic, atemptats, accidents, mort, sexe, assetjament, baralles, sang.... per expressar-les en un mural on quedin reflectides les nostres inseguretats personals mitjançant un llenguatge plàstic que recorda els grafits. O amb un gest que substitueix les paraules que hem captat en fotografies.
A continuació hem donat color a aquest vocabulari gràfic i hem presentat una composició de fotografies (expressions, mirades i gestos) que forma les lletres de la paraula TABÚ.
Per acabar hem proposat als visitants de l’exposició la possibilitat que participin en el projecte i ampliïn el mural amb la seva aportació tot posant noms a fets i paraules que per a ells són TABÚ i responent la pregunta: Què és per a tu TABÚ?
Etapa educativa: Cicle Mitjà d’Educació Primària
Docents implicats: Carme Freixa, Clara Rosell, MªAngels Dot i Margarita Vilalta
Assessorament: Juanca Moreno, Montsita Rierola, Neus Larred
Alumnes que hi participen: 15 alumnes.
La participació dels alumnes en el projecte TABÚ l’hem vinculada a les emocions que senten davant els estímuls externs que ens envolten. A partir d´aquestes emocions ens hem endinsat en els diversos significats de la paraula TABÚ: la seva ambigüitat, de coses prohibides, que no es poden dir o fer, que no mostren allò que un sent, amaga o pensa i no vol que surti a la llum i es conegui.
Les activitats s’han dut a terme partint de les vivències personals de cada alumne. Formen part d’un treball realitzat a Cicle mitjà en el taller Creart dins l’àrea d’expressió artística. Jugant amb els significats de la paraula hem utilitzat tècniques plàstiques que en el moment de fer un dibuix no es poden veure. La representació plàstica hi és però no es veu, talment com passa amb l´ambigüitat i complexitat de la paraula tabú, i cal la claror o la pintura per poder-la observar.
Una altra activitat ha estat treballar les nostres pors més íntimes a la foscor de l’aula dibuixant a la llum de les espelmes el que no volem verbalitzar. O posar nom a les emocions que percebem mitjançant la mirada, l’oïda, el gust o el tacte sobre paraules i fets del nostre entorn quotidià com: càncer, somnífers, armes, dolor, drogues, fàstic, atemptats, accidents, mort, sexe, assetjament, baralles, sang.... per expressar-les en un mural on quedin reflectides les nostres inseguretats personals mitjançant un llenguatge plàstic que recorda els grafits. O amb un gest que substitueix les paraules que hem captat en fotografies.
A continuació hem donat color a aquest vocabulari gràfic i hem presentat una composició de fotografies (expressions, mirades i gestos) que forma les lletres de la paraula TABÚ.
Per acabar hem proposat als visitants de l’exposició la possibilitat que participin en el projecte i ampliïn el mural amb la seva aportació tot posant noms a fets i paraules que per a ells són TABÚ i responent la pregunta: Què és per a tu TABÚ?