Institut Moianès, Moià. 4t d’Educació Secundària
TIPUS DE CABANYES
4t d’Educació Secundària
Docents implicats: Montserrat Galbany
Assessorament:Ferran Blancafort, Marià Dinarès i Txelo Gutiérrez
Alumnes que hi participen:16 alumnes
A l’inici del procés de treball es va realitzar una pluja d’idees sobre les diverses interpretacions i representacions del refugi per a cada alumne/a.
Es van contrastar i debatre les propostes i es va decidir que el tema escollit serien les cabanes.
A partir d’aquí, a l’Aula de Visual i Plàstica es va començar a dur a terme el treball.
Es van formar grups de quatre membres per anar definint les diferents tipologies de cabanes que es construirien.
Es va realitzar una recerca sobre les cabanes de diferents cultures d’arreu del món.
Els projectes van ser:
Una de les alumnes va fer unes il·lustracions de les cabanes d’alguns països i dels materials amb els quals estan fetes (tipus de cabanyes), i posteriorment, ho va exposar a l’aula per a la resta de companys.
Els altres grups, varen optar per diferents propostes.
Dos d’aquests grups volien construir unes cabanes en un entorn natural, és a dir, al bosc.
Un d’ells va construir una cabana dalt dels arbres com a record de la seva experiència viscuda durant la infància (cabanya de joc).
L’altre tenia una finalitat pràctica. Volia representar un lloc de reunió per als amics i un refugi on aixoplugar-se en cas de mal temps (cabanya funcional).
L´últim grup va establir una relació entre l’abandonament de les persones - explicat mitjançant el conte de Hansel i Gretel – i els centres de menors com a lloc d’acolliment i refugi.
Per a representar-ho van dissenyar una caseta de xocolata (Home, sweet home).