Institut Miquel Martí i Pol, Roda de Ter
REFUGI MUSICAL
2n d’Educació Secundària
Docents implicats: M. Rosa Terradellas i Delgar
Assessorament:Paquita Clot, Quique Giménez i Mercè Iglesias
Alumnes que hi participen:80 alumnes
El projecte es defineix a partir de la proposta el refugi, que vam decidir que fos treballada a través del llenguatge que ens podia oferir el dibuix i la música.
El projecte va arrencar amb la definició de Refugi. Seguidament vam fer una pluja d’idees vinculant les diverses definicions amb diferents àmbits on el refugi fa acte de presència. Tema especialment actual i proper. Una de les propostes més generalitzada van ser els refugis simbòlics, com la música. I vàrem trobar exemples de com la música ha inspirat a nombrosos artistes al llarg de la història, com Vasili Kandinski o Piet Mondrian.
Els alumnes van buscar músiques que els fessin sentir bé, van dibuixar per escapar i refugiar-se i donar sentit al treball. Tot aquest procés es va començar a materialitzar damunt d’un suport amb pentagrames fets a mà alçada i escoltant diferents músiques. Després es va canviar el pentagrama per una espiral triangular o quadrada. Per a l’activitat tothom va utilitzar el color vermell. Més tard s’hi va afegir, de mica en mica, el color gris i el negre, i diferents músiques. I posteriorment es va canviar el format de paper, es va agafar un rotllo de 68 metres x 6 cm de paper de màquina registradora i tota la classe va dibuixar conjuntament.
Després es va idear un senzill enginy per col·locar aquests rotllos de paper i es va convidar a més alumnes del centre a fer l’exercici d’escoltar música i dibuixar lliurement.
Amb aquest projecte hem innovat i expressat emocions i passions a través de la música que ens agrada i el dibuix. L’espectador trobarà el nostre Refugi musical.