FEDAC VIC. 3r d’Educació Secundària
EL REFUGI DE LES NOSTRES EMOCIONS
3r d’Educació Secundària
Docents implicats: M. Carme Goula
Assessorament: Isa Basset, Tuti Cirera i Sandra Sardà
Alumnes que hi participen: 50 alumnes
En primer lloc s’ha presentat el tema als alumnes i aquests han anat apuntant les idees que els suggeria. Per reforçar les reflexions s’ha fet una lectura dels documents que ens van proporcionar a ACVic i amb aquesta informació ha estat possible agrupar-se per afinitats de pensaments.
Un cop fets els grups de treball, s’ha aprofundit en l’àmbit escollit. Se n’ha parlat, reflexionat, contrastat opinions i buscat fonts d’informació que els ha ajudat a trobar un sentit al treball pràctic que han dut a terme.
En general, la majoria dels grups han coincidit en la idea del refugi com un espai on les nostres emocions i sentiments estan segurs, on et pots trobar a tu mateix, on no cal simular el que no ets. Un lloc on ets lliure en tots els sentits, on et sents protegit i, un lloc que ens serveix de referència quan ens sentim perduts i on podem trobar el que ens calgui per sentir-nos bé, escoltats, recolzats, valorats i estimats. Aquests llocs de refugi els podem trobar en persones, moments, espais, coses, olors, sons, paisatges…
La manera com ho han interpretat ha estat molt diversa. Alguns ho han representat a través de vídeos en els que han fet un recull d’opinions personals dels seus companys, altres han creat uns cervells protegits per uns elements externs i altres han buscat paraules per expressar el que pensen.
També s’han basat en experiències viscudes i han creat uns refugis de protecció per als immigrants i per a la gent que ha de marxar del seu país per temes polítics (Síria i Veneçuela). La part emocional en aquest cas és un factor que té molta importància.
En el treball s’ha donat llibertat total, tant en allò referent als materials, com en l’elaboració i la creació. La intenció ha estat que trobessin una manera d’expressar-se ben personal, sense condicionants, i que gaudissin del procés creatiu.