Escola Sentfores, Vic (La Guixa)

sentfores 09

QUÈ??? CREC-CREC

P4 i P5 d’Educació Infantil

Docents implicats: Mercè Sáez i Elena Montells
Assessorament: Bruna Dinarès, David Oliva i Montsita Rierola
Alumnes que hi participen: 50 alumnes

Ens vam plantejar començar el treball sense explicar l’objectiu de la primera activitat que vam proposar als alumnes.

1a. activitat: anar a buscar cargols al voltant de l’escola; de tornada traiem els vius i els deixem anar.

2a. activitat: la plantegem entorn a la closca d’un cargol. Les mestres plantegem diferents preguntes per crear debat. Per exemple: davant l’afirmació -és la seva casa, els demanem: -hi viu? Què fa quan li toques les banyes?Algú respon: -s’amaga. -Si s’amaga, què té? -Por. -Ens amaguem només de la por? -De la pluja. -Hi ha llocs on ens podem amagar quan estem d’excursió? -Sí, un refugi! -Què és un refugi? -Una casa a la muntanya que només és per quan plou o dormir-hi, però que no s’hi pot viure.

Aprofitem que han tret la paraula REFUGI ells i fem la darrera pregunta: així la closca del cargol podria ser un refugi? –Siiiiiiiiiiiiií

3a activitat: amb la idea: CLOSCA = REFUGI plantegem una nova pregunta: Un refugi és un lloc segur? Com són les closques? Posem les closques sobre una cartolina i demanem a alguns infants que les trepitgin (en gravem el so). Llavors tornen a respondre a les preguntes: -les closques són toves, fluixes, es trenquen. - Pels cargols un refugi és un lloc segur, els refugis són forts, però les closques no són fortes… 

4a activitat: recollir tot allò que ells vegin que és REFUGI. Ho fem amb un dibuix i escrivint de què es tracta. Cal posar-ho en comú per tal de no repetir-ne cap (ho recollim dins d’una capsa). 

5a. activitat: busquem alguna cosa on hi càpiga un nen o nena i que s’assembli a la closca (no gaire gran, no gaire fort…). Surt la idea d’una caixa de cartró. Anem al pati i diferents voluntaris s’hi amaguen. Els altres, a fora, criden, piquen la caixa. Fem un àudio de com se sent el soroll des de dins. Un cop acabat l’experiment, formulem tres preguntes: Com hi estaves a dins?, volies saber què passava a fora?, volies sortir? La resposta majoritària és que s’hi estava bé, hi estava tranquil i no volia sortir. Era un bon refugi.

6a activitat: llegir tots els dibuixos que han proposat com a refugi. Tornem a plantejar preguntes: -Tot són llocs? -No. -Hi ha coses que són com a dins? -Sí. -Per exemple? -la música, els petons, els somnis, les rialles, etc. 

Decidim fer-ne dos grups: allò que és un lloc i allò que no ho és. Entre tots arriben a la conclusió que ens podem refugiar de moltes maneres.

sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores
sentfores

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies