Escola L’Agullola, Rupit i Pruit
ELS ALTRES ANIMALS TAMBÉ SENTEN I PENSEN
Tota l’escola (Educació Infantil i Primària)
Docents implicats: Rosa Casas, Siona Domènech, Eva Vila, Cristina Ramírez i Ana Domínguez
Assessorament:Jordi Lafon, Neus Larred i Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen:15 alumnes
EL REFUGI
1r trimestre
- S’introdueix el tema del refugi als alumnes fent un treball familiar.
Es treballa familiarment, pares i nens, explicant què significa per a ells el refugi, posant exemples concrets i dialogant amb els seus fills.
Junts acabaran representant el significat (creacions diverses)
Ho portaran a l’escola i cada grup de germans ho explicarà als altres.
- Lectura dels contes La nena que estimava els goril·lesi I am Jane Goodall.
Selecció i adaptació d’una part del conte.
Representació escènica d’aquesta part.
Confecció d’un llibre en anglès de la vida de Jane Goodall.
- Proposta d’aprenentatge En Bongo, l’Àfrica i en Juanito... us demanen ajuda!
- Visita a la Fundació MONA (Centre de rehabilitació de ximpanzés i macacos maltractats).
Confecció d’imants per vendre i recaptar diners per a la Fundació MONA.
Des de la fundació s’està duent a terme des de fa uns anys una campanya de recollida i reciclatge de mòbils, de manera que aquells telèfons que tothom té abandonats pels calaixos de casa poden ajudar a reduir l’impacte global de la mineria del coltan. I a més, els primats rescatats per MONA també en surten beneficiats, ja que la companyia Eurekamobil fa un petit donatiu per alguns terminals rebuts.
- Recital de poesia: poemes relacionats amb el refugi.
2n trimestre
- Preparació conjunta amb els alumnes de la presentació del procés del treball del refugi a la UVIC. Elaboració de material, construcció d’un tipi.