Escola Guillem de Mont-rodon, Vic. P4 i P5 d’Educació Infantil

guillem infantil 02

REFUGIS

P4 i P5 d’Educació Infantil 

Docents implicats: Núria Vila, Mireia Abad, Neus Viladecans i Eva Horno
Assessorament:Jordi Lafon, Neus Larred i Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen:101 alumnes

El projecte s’inicia amb una conversa sobre el refugi amb els nens i nenes de P4 i P5 barrejats en quatre grups. En aquesta conversa que dura dues sessions es presenta la paraula refugi i què els pot suggerir. 

A partir de les seves aportacions, s’agrupen els refugis en quatre tipus: fora, dins, contes i animals. Cada un d’ells correspon a un taller que té per títol una frase feta.

Els tallers són:

  • Bufar i fer ampolles: s’hi construeixen o amplien refugis que hi ha al pati amb material divers (caixes, llençols, rodes, branques...).
  • Somiatruites: s’hi treballa més el refugi des de la vessant emocional. Així doncs, hi ha tot tipus d’elements que faciliten la relaxació i el confort, com coixins, llençols, caixes i música relaxant.
  • Cames ajudeu-me: on tots els refugis estan relacionats amb contes tradicionals que es construeixen i representen. 
  • Saber-ne un niu: a partir d’una conversa prèvia i material de suport (llibres de consulta, nius, cargols, petxines), es descobreixen diferents refugis d’animals que després podran construir de forma individual o en petit grup.

Al llarg de 7 sessions, els nens i nenes de P4 i P5 barrejats aniran passant pels diferents tallers.

guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil
guillem infantil


caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies