Escola Guillem de Mont-rodon, Vic. P4 i P5 d’Educació Infantil
REFUGIS
P4 i P5 d’Educació Infantil
Docents implicats: Núria Vila, Mireia Abad, Neus Viladecans i Eva Horno
Assessorament:Jordi Lafon, Neus Larred i Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen:101 alumnes
El projecte s’inicia amb una conversa sobre el refugi amb els nens i nenes de P4 i P5 barrejats en quatre grups. En aquesta conversa que dura dues sessions es presenta la paraula refugi i què els pot suggerir.
A partir de les seves aportacions, s’agrupen els refugis en quatre tipus: fora, dins, contes i animals. Cada un d’ells correspon a un taller que té per títol una frase feta.
Els tallers són:
- Bufar i fer ampolles: s’hi construeixen o amplien refugis que hi ha al pati amb material divers (caixes, llençols, rodes, branques...).
- Somiatruites: s’hi treballa més el refugi des de la vessant emocional. Així doncs, hi ha tot tipus d’elements que faciliten la relaxació i el confort, com coixins, llençols, caixes i música relaxant.
- Cames ajudeu-me: on tots els refugis estan relacionats amb contes tradicionals que es construeixen i representen.
- Saber-ne un niu: a partir d’una conversa prèvia i material de suport (llibres de consulta, nius, cargols, petxines), es descobreixen diferents refugis d’animals que després podran construir de forma individual o en petit grup.
Al llarg de 7 sessions, els nens i nenes de P4 i P5 barrejats aniran passant pels diferents tallers.