Escola El Gurri (ZER Guilleries), Taradell

gurri AE08 01

EL REFUGI

Tota l’escola (Educació Infantil i Primària)

Docents implicats: Estefanía Sáez Sellés, Maria Soler Parés i Caterina Vilar Molins
Assessorament:Bruna Dinarès, David Oliva i Montsita Rierola
Alumnes que hi participen: 24 alumnes

Educació infantil:

Vam començar el projecte amb diverses converses sobre el que sabien els infants dels refugis. Vam parlar de diferents refugis. Els infants coneixien sobretot els refugis d’animals. 

Vam parlar de quan necessitàvem nosaltres refugi. Vam parlar de la casa com a refugi i del fet que el que ens donava seguretat eren els tresors que teníem dins la casa. La família, el llit de la mare, el nostre peluix, amagar-nos sota la nostra manta... Una casa sense aquests tresors no ens serviria de refugi. 

Paral·lelament a tot això va sorgir la idea de construir un refugi per a la nostra biblioteca d’aula. Ens vam adonar que era molt fosca per llegir i vam buscar estratègies per posar-hi llum. També vam decidir fer unes caixes amb els nostres tresors més importants, que voldríem tenir dins el refugi.  

A la classe d’anglès vam fer una obra de teatre d’un eriçó que buscava refugi.

Cicle inicial, mitjà i superior:

En principi, aquest projecte s’ha abordat fent un buidatge de les diferents idees que els alumnes tenien sobre el concepte refugi que van sorgir en un taller inicial. A partir de les nombroses curiositats que els despertava, van buscar informació sobre els refugis que hi ha arreu de Catalunya. A més, volien saber com eren els refugis i, si també n’hi havia per animals i com eren, per tant, en grups van planificar cercar informació de diferents àmbits: geolocalitzar els refugis de Catalunya, tipologies de refugis, materials dels que estan fets, etc.

En la vessant més personal, van buscar notícies sobre persones refugiades, i els alumnes van reflexionar sobre quan necessitaven sentir-se refugiats. Quines coses, llocs i emocions els feien sentir millor. 

Aquest projecte s’ha treballat des de diferents vessants. A la part d’expressió escrita s’ha fet un treball de les diferents tipologies textuals (descripció, noticiari, conte, text instructiu...). A escola verda, activitats de plantes en perill d’extinció i es va elaborar un refugi d’insectes. A les TIC, la geolocalitazació i els power point per presentar els treballs fets en grup. A l’àrea de música, l’expressió corporal i de medi, els animals que construeixen els seus caus.

La plasmació artística que es presenta a l’exposició és la realització d’una petita maqueta d’un refugi amb diferents materials.  

gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08
gurri AE08

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies