Escola Bressol La Pitota, Prats de Lluçanès

pitota AE08 19

L’HÀBITAT

2-3 anys

Docents implicats: Ariadna Riera Cudinachs, Laia Sánchez Sistach i Rosa Vilà Garet
Assessorament: Isa Basset, Tuti Cirera i Sandra Sardà
Alumnes que hi participen: 22 alumnes

El refugi és una protecció contra un perill, una inclemència. Pot ser un espai on amagar-se, on protegir-se també de les pors, dels altres o fins i tot d’un mateix. Què és un refugi? Una cabana, un niu, un cau, un paraigües, una casa, l’escola, un grup, l’amistat, la família, etc. 

En definitiva, parlem d’una zona de confort, l’HÀBITAT. 

ELS CARGOLS

Observar l’hàbitat dels cargols per poder conèixer el lloc on viuen va ser la primera proposta del projecte, allà vàrem observar la closca i el seu cos llefiscós.

Per poder observar millor el rastre que deixen amb la seva baba els vàrem posar damunt la taula de llum. 

Finalment, cada infant va portar una capsa de cartró que es va convertir en una casa per a cada cargol.

LES GALLINES

Vàrem visitar les gallines al seu hàbitat. A canvi, elles ens van donar ous i plomes. Experimentant amb ous frescos vam conèixer els diferents estats de l’ou damunt la taula de llum i vam tenir un contacte directe amb el gust de l’ou en transformar-lo en una truita. També vàrem desgranar panotxes i vam fer crispetes. 

Finalment, aprofitant que teníem plomes de les gallines, vam pintar sobre paper  amb pintura i les plomes.

ELS CONILLS

Posar farina damunt la taula de llum ens va ajudar a prendre consciència del color del pelatge i de la suavitat d’aquest. 

Per poder alimentar els conills vàrem fer una visita al forn de pa del poble, allà vàrem elaborar pa que un cop assecat va servir d’aliment per als conills que vàrem anar a visitar. Allà vam veure com es movien i menjaven. Per tancar el tema dels conills vàrem posar cotó i palla damunt la taula de llum. 

LES OVELLES

Amb la pasta blanca vàrem crear i manipular figures del mateix color que les ovelles i vam fer un embolic de llana amb els nostres cossos movent-nos entremig d’ella. 

Vam posar herba damunt la taula de llum i vam fer un camí de textures on poder deixar les nostres petjades, igual que ho fan les ovelles. 

De la llana vam poder experimentar el seu canvi de color tenyint-la amb aigua i colorant. De la llet de les ovelles, en vam fer un mató boníssim. Finalment, vàrem anar a veure els xais i les ovelles. 

ELS OCELLS

Una sortida a l’entorn per endinsar-nos en el món dels ocells. Allà, vàrem veure on viuen, com canten, caixes niu, arbres, branques i teulades on s’enfilen... A partir d’aquesta observació vàrem fer menjadores i nius per penjar a l’espai exterior de l’escola.

A la taula de llum, vam voler observar les característiques de les petjades d’ocell tot estampant relleus de petjades amb pintura negra. 

Per últim, vàrem anar a comprar menjar per als ocells per tal de poder-lo posar a les menjadores de l’espai exterior de l’escola i, a partir d’ara, haurem d’estar alerta, per si ens venen a visitar.

pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
pitota AE08
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies