Escola Barnola, Avinyó
LLUM EN LA FOSCOR
Tota l’escola (Educació Infantil i Primària)
Docents implicats: Bet Corominas, Amanda Flamerich, Mercè Guiteras, Ricard López, Ester Morral, Anna Salvans, Raquel Tàpia, Joan Vila, Leo Xandri, Estel Busquets, Anna Girbau, Txell Bruguera, Gemma Vilajuana, Mònica Xuclà, Edgar Rodero, Anna Oliveras i Toni Alcalà
Assessorament: Eudald Alabau, Alícia Casadesús i Eli Soler
Alumnes que hi participen: 181 alumnes
Enguany cada curs ha anat treballant el projecte dels refugis des de diferents vessants:
A P3 a través del primer refugi: l’embaràs.
A P4, les cases com a refugi essencial.
A P5, 3r i a 4t des d’una vessant més emocional, partint del refugi físic per a arribar al refugi interior.
A 1r s’ha treballat de manera més científica, descobrint les propietats físiques d’un refugi.
A 2n han aprofundit en els refugis animals.
A 5è, el perquè una màscara et fa sentir més fort davant de les adversitats. A 6è s’ha treballat la història del «Refugi», local de jovent d’Avinyó.
El treball que exposem és el resum dels diferents projectes realitzats a l’escola. L'àudio reflecteix el que s'han emportat els alumnes després d'haver treballat el projecte dels refugis. Les màscares, elaborades pels infants de P3, P4 i P5, és una representació de les diferents vessants dels refugi: la protecció davant dels "perills" externs i la llum dins la foscor, els refugis emocionals i les persones que t'ajuden a superar les pors, els perills...
Creiem que enguany el tema ha servit per aprofundir en molts temes diversos i que alhora ha portat als infants a ser més conscients, a nivell emocional, de què o qui és un refugi per a ells i en quins moments hi recorre. Creiem que fer-los conscients d’aquestes emocions els ajuda a créixer en autoestima i com a persones.