Col·legi El Roser, Sant Julià de Vilatorta
COS, REFUGI DE L’ÀNIMA
4t d’Educació Secundària
Docents implicats: Sussana Autet
Assessorament:Quim Moya, Fina Padrós i Sol Roca
Alumnes que hi participen:15 alumnes
Els alumnes s’han familiaritzat amb artistes d’art contemporani que han treballat de manera directa o indirecta el concepte de refugi. Això els ha permès reflexionar i debatre sobre tres tipus de refugis que ells han identificat: els físics (cabanes, edificis, habitació), els “psicològics” (aquelles aficions, objectes o activitats que fem quan volem aïllar-nos de l’exterior) i els “espirituals”.
Elaborant un diari d’artista, els alumnes han anat plasmant aquestes idees en dibuixos, collages o frases que posteriorment han passat a format més gran amb aquarel·la o pintura acrílica.
Prenent com a referència l’obra de l’artista Mark Jenkins, han decidit dur a terme una instal·lació temporal d’escultures al bosc de l’escola, que estan realitzades amb cinta adhesiva transparent i s’han fet utilitzant el seu propi cos com a motlle. Així doncs, cada alumne ha fet una escultura del seu cos i hi ha afegit un element que serveix per identificar el seu refugi psicològic (una pilota per simbolitzar el futbol, uns auriculars per simbolitzar la música, un nen petit per simbolitzar el refugi en d’altres persones, etc.). El refugi espiritual és el mateix per a totes les escultures: una llum a l’interior del cos buit que simbolitza l’ànima.