ESCOLA ESTEL
ESCOLA ESTEL
QUÈ ÉS PER TU LA MÀGIA?
Població: Vic
Nivells educatius: Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 24
Docents implicades: Ricard Buxaderas, Àngels Dachs, Marta Riera, Maria Rierola i Laura Soler
Assessorament del projecte: Cristina Martínez, Montsita Rierola i Mònica Ruiz
Descripció del projecte:
El projecte "Què és per tu la màgia?" té com a objectiu explorar el concepte de la màgia mitjançant l'art contemporani, partint de la pregunta inicial: "Què és per tu la màgia?". Aquesta qüestió va generar respostes diverses, des de les idees tradicionals relacionades amb la fantasia fins a les interpretacions personals i emocionals vinculades a moments màgics de la vida quotidiana. Aquest primer pas va establir una connexió entre els alumnes, convidant-los a compartir les seves percepcions.
Per aprofundir en aquest concepte ampli, es va organitzar una sessió on els alumnes van veure imatges que evocaven la màgia en diversos contextos. Tot i que aquestes imatges ampliaven les perspectives, els alumnes es van mantenir connectats amb les seves primeres visions de la màgia, demostrant com les idees inicials poden influir en la percepció del món.
Com que no es podia definir un únic concepte de màgia, el projecte va adoptar un enfocament comunitari. Els alumnes es van convertir en "recol·lectors de màgia", sortint a preguntar als membres de la comunitat educativa què significava la màgia per a ells. A més, es van mostrar obres d'artistes com Eugènia Balcells, Penélope Umbrico o Jordi Lafon, que utilitzen l'acumulació com a recurs artístic. Així que els alumnes van recollir respostes de companys de cicle, mestres, altres alumnes de l'escola i les seves famílies.
El moment culminant va ser dur a terme una acció artística que va involucrar el barri. Els alumnes van sortir al carrer per preguntar als veïns què significava la màgia per a ells. La performance es va dividir en diversos espais representant diferents visions de la màgia: la família, volar, la pintura, la música, les històries dels llibres i els trucs de màgia. Aquesta representació va permetre als alumnes mostrar les seves pròpies concepcions de la màgia, creant una experiència immersiva per als veïns. Aquesta acció no només va ser una manera d’explorar el significat de la màgia, sinó també una oportunitat de connexió entre els membres de la comunitat, que van poder compartir les seves pròpies experiències.
En conclusió, el projecte ha demostrat que la màgia no és només un concepte abstracte, sinó una part viva de les nostres relacions i experiències humanes. Els alumnes han après que la màgia pot adoptar moltes formes, des de la creativitat personal fins a les connexions humanes.
Així que us convidem a respondre la nostra pregunta: Què és per tu la màgia?