COL·LEGI SAGRAT COR
COL·LEGI SAGRAT COR
FEM MÀGIA!
Població: Vic
Nivells educatius: Tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Alumnat que hi participa: 387
Docents implicades: Arnau Alvarez, Eloi Arisa, Maria Arnau, Jordi Arumí, Jordi Bagaria, Cristina Bautista, Gemma Blasi, Núria Canals, Mª Blanca Colomer, Sílvia Cuminal, Sandra Forcada, Josep Gallego, Mireia Jurado, Núria Mas, Núria Monteis, Lídia Montero, Miquel Parareda, Laura Parés, Laura Petit, Cristina Rovira, Mariona Torner, Laura Tuneu, Mª Rosa Vargas i Laura Verdaguer
Assessorament del projecte: Cristina Martínez, Montsita Rierola i Mònica Ruiz
Descripció del projecte:
Tenir la possibilitat de poder reunir alumnat des de 1r a 6è i que, junts, puguin compartir un projecte artístic i no només això, sinó que acabin fent una obra artística col·lectiva, és MÀGIC! I per primera vegada, els alumnes d'educació infantil també hi ha participat a través de la descoberta del món que els envolta amb una mirada diferent.
Nosaltres volem jugar per descobrir les possibilitats que ens ofereix treballar a l’escola, amb alumnes de diferents edats i diferents realitats. I aquesta és la proposta per trobar aquesta MÀGIA!
En el cas d’EI (Educació Infantil) les propostes van ser adaptades, treballant l’experimentació i observació amb miralls, llums i percepcions , llegint el conte de l’Aneguet lleig i jugant amb formes geomètriques després de descobrir l’obra de Paul Klee.
A EP (Eduació Primària), a partir del treball de diferents artistes que han volgut aprofundir en continguts més matemàtics i aplicar-los a l’art, hem proposat al nostre alumnat participar a tres tallers.
En el primer taller s’ha tessel·lat. La tessel·la és una peça petita de marbre, terra cuita, vidre, etc., amb què es fa un mosaic. Tessel·lar en matemàtiques vol dir cobrir un espai pla infinit amb peces idèntiques. I quines formes geomètriques tessel·len?
A partir de l’obra de Maurits Cornelis Escher (1898 -1972) i del treball que va fer amb les tessel·les després de quedar molt impressionat per la decoració de l'Alhambra de Granada, basada en simetries geomètriques, s’ha volgut utilitzar el seu “truc” per transformar una figura geomètrica com un quadrat, un triangle o un hexàgon en una altra que també cobreix el pla.
En el segon taller han treballat els anamorfismes. Un anamorfisme és una deformació d'una imatge produïda mitjançant un procediment òptic. Consisteix en deformar una imatge de manera que, per poder “veure-la” correctament, cal una reflexió o perspectiva determinada. Aquest truc l’han utilitzat artistes com Leonardo Da Vinci o Dalí.
En el darrer taller, s’ha treballat l’Op-art L’art òptic utilitza la ciència de l’òptica per enganyar l’ull humà i crear il·lusions òptiques i de moviment. Després de conèixer l’obra de diferents artistes, s’ha volgut utilitzar els seus trucs i crear una obra Op-Art.
Finalment, agrupant l’alumnat des de 1r a 6è en petits grups. Cada grup ha hagut d’escollir quin taller li havia agradat més i, treballant en equip, han utilitzat un dels trucs apresos per fer una obra conjunta a sobre d’una rajola.
Ajuntant totes les rajoles, tant les d’EI (Educació Infantil) com les d’EP (Educació Primària), hem creat una obra col·lectiva. I per a nosaltres, això sí que ha estat fer MÀGIA!