CEE RAMON SURIÑACH I ESCOLA TOMÀS RAGUER
CEE RAMON SURIÑACH I ESCOLA TOMÀS RAGUER
ENCÍS I TRUC
Població: Ripoll
Nivells educatius: Educació Secundària Especial i 6è d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 34
Docents implicades: Mercè Garcia, Núria Garcia, Lorena González, Catalina Leiva, Lluïsa Martín, Carme Palmerola i Jèssica Ramírez
Assessorament del projecte: Cristina Martínez, Montsita Rierola i Mònica Ruiz
Descripció del projecte:
A la primera sessió ens trobem tots per fer la presentació. Es visualitza una presentació d’imatges que conviden a parlar sobre el tema i anem recollint els coneixements previs de l’alumnat.
A la següent sessió, per grups, fan un taller de lectura de contes. Surten personatges com ara: la bruixa, l’ogre, els follets, les dones d’aigua, els dracs, els unicorns, les sirenes, les fades del bosc, el mag; i parlen d’objectes màgics com: la vareta i la llàntia meravellosa.
La següent sessió́ es dedica a representar de forma plàstica els personatges o objectes dels contes treballats.
Després, treballem les il·lusions òptiques. Es mostren diferents il·lusions òptiques i es comenten entre tots, adonant-nos que no tots veiem les coses de la mateixa manera. Realitzem una enquesta als alumnes per saber cap a on encaminar el projecte, fan la demanda de treballar les pocions i els trucs de màgia.
Ens endinsem doncs dins el món de les pocions màgiques. L’alumnat, per grups, pensa i crea una poció màgica ja sigui per enamorar-se, per crear focs artificials, per ser invisible... Han de pensar molt bé quins ingredients o elements té la poció, com els aconseguiran i pensar quin conjur s’ha de recitar.
Un cop finalitzades les pocions, presentem un joc de cartes. El joc consisteix en visualitzar una carta on apareixen quinze elements i escollir-ne un sense dir-ho, la persona que fa el joc endevina quin element s’ha pensat. Fem el joc a l’alumnat i es demana que descobreixin per ells mateixos quin deu ser el truc.
Quan l’alumnat descobreix el truc, a la següent sessió, es proposa que ara siguin ells els creadors del joc de cartes, han de pensar una temàtica que els agradi i dibuixar quinze elements per després fer el muntatge del joc. Les temàtiques escollides han estat: material escolar, animals, emojis i fruites.
Un cop tenen el joc de cartes imprès, es dedica una sessió a comprovar que realment s’ha fet bé el muntatge i el truc funciona. Mentre juguen, es fan parelles i se’ls explica que han de pensar una paraula o un missatge bonic o positiu per a l’altre. En un espai a part, les parelles es van enviant els missatges els uns als altres. A través de la fotografia intentem captar l’expressió facial abans de rebre el missatge i l’expressió facial després de rebre el missatge, així comprovem la màgia de les paraules.
A l'última sessió l’alumnat fa un espectacle tot mostrant les seves habilitats com a mags i magues.