Skip to main content

INSTITUT JAUME CALLÍS

1m²

Població: Vic
Nivells educatius: 4t d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 68
Docent implicada: Neus Larred Prat
Assessorament del projecte: Marià Dinarès, Tuti Cirera i Txelo Gutiérrez

Descripció del projecte:

El projecte d’enguany consisteix en realitzar una instal·lació en 1m2 marcat a terra amb una cinta adhesiva.

Hem començat el projecte parlant del tema de la mort en un entorn acollidor fora de l’aula, dins de l’institut però en un lloc que ens permetia estar en rotllana i asseguts on tots ens veiem les cares. D’aquesta primera sessió vam treure un llistat de paraules relacionades amb el tema, així vam iniciar el procés buscant idees per treballar.
Llistat d’algunes paraules que van sortir el primer dia: RÀBIA, FINAL, ENYORAMENT, FOSCOR, POR, PUTADA, NOSTÀLGIA, ESPERANÇA, INESPERAT, SOLITUD, FORÇA, RECORDS, FANTASMES, INCERTESA, VALENTIA, PENSAR, RES, ANSIETAT, MEMÒRIA, INJUSTÍCIA, COMPANYIA, IMPOTÈNCIA, ADAPTACIÓ, TROBAR A FALTAR, RUPTURA, PENA, SUÏCIDI, LLIMBS, ESTAR PERDUT, RENÉIXER, DEPRESSIÓ, IMPACTE , BUIT, XOC, SILENCI, ENYORAR, TRAUMA, TANCAMENT D’UNA ETAPA, CANVI, NEGRE, ESPERITS, ÀNGELS, TEMPS ATURAT, PARANOIA, CALMA, SOBRE-PENSAR, CEMENTIRI, VELOCITAT, AÏLLAMENT, ÀNIMA, INICI, SORTIDA, SANG, VIDA, RESIGNACIÓ, PRECIPICI, MALSON

A continuació, es tractava de triar, en grup, un d’aquests conceptes com a punt de partida i començar a buscar informació, significats, referents artístics, visuals, sonors...
- Referents sobre tècniques artístiques efímeres (Land Art, Instal·lació, Body Art).
- Buscar artistes que hagi treballat el tema de la mort o similars també artistes que hagin treballat aquestes tècniques.
- Alguns exemples:

VÀNITAS, gènere artístic per representar la fugacitat de la vida, natures mortes barroques amb el crani com a símbol de la mort i altres elements per representar l’envelliment i el pas del temps (fum, rellotges de sorra, instruments musicals, fruita podrida...). Edward Hooper per la representació de la solitud. ...

A continuació es tractava de triar una idea com a punt de partida i anar definint els elements visuals que serviran per configurar la idea del projecte: amb quins materials, elements formals, accions, com manipular i transformar...

Finalment quedava organitzar la feina de cada persona del grup, i realitzar el projecte. I acabar recollint tot el procés i la reflexió final en una memòria.

AE13 Callis BR 01
AE13 Callis BR 02
AE13 Callis BR 03
AE13 Callis BR 04
AE13 Callis BR 05
AE13 Callis BR 06
AE13 Callis BR 07
AE13 Callis BR 08
AE13 Callis BR 09
AE13 Callis BR 10
AE13 Callis BR 11
AE13 Callis BR 12
AE13 Callis BR 13
AE13 Callis BR 14
AE13 Callis BR 15
AE13 Callis BR 16
AE13 Callis BR 17
AE13 Callis BR 18

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies