INSTITUT JAUME CALLÍS
1m²
Població: Vic
Nivells educatius: 4t d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 68
Docent implicada: Neus Larred Prat
Assessorament del projecte: Marià Dinarès, Tuti Cirera i Txelo Gutiérrez
Descripció del projecte:
El projecte d’enguany consisteix en realitzar una instal·lació en 1m2 marcat a terra amb una cinta adhesiva.
Hem començat el projecte parlant del tema de la mort en un entorn acollidor fora de l’aula, dins de l’institut però en un lloc que ens permetia estar en rotllana i asseguts on tots ens veiem les cares. D’aquesta primera sessió vam treure un llistat de paraules relacionades amb el tema, així vam iniciar el procés buscant idees per treballar.
Llistat d’algunes paraules que van sortir el primer dia: RÀBIA, FINAL, ENYORAMENT, FOSCOR, POR, PUTADA, NOSTÀLGIA, ESPERANÇA, INESPERAT, SOLITUD, FORÇA, RECORDS, FANTASMES, INCERTESA, VALENTIA, PENSAR, RES, ANSIETAT, MEMÒRIA, INJUSTÍCIA, COMPANYIA, IMPOTÈNCIA, ADAPTACIÓ, TROBAR A FALTAR, RUPTURA, PENA, SUÏCIDI, LLIMBS, ESTAR PERDUT, RENÉIXER, DEPRESSIÓ, IMPACTE , BUIT, XOC, SILENCI, ENYORAR, TRAUMA, TANCAMENT D’UNA ETAPA, CANVI, NEGRE, ESPERITS, ÀNGELS, TEMPS ATURAT, PARANOIA, CALMA, SOBRE-PENSAR, CEMENTIRI, VELOCITAT, AÏLLAMENT, ÀNIMA, INICI, SORTIDA, SANG, VIDA, RESIGNACIÓ, PRECIPICI, MALSON
A continuació, es tractava de triar, en grup, un d’aquests conceptes com a punt de partida i començar a buscar informació, significats, referents artístics, visuals, sonors...
- Referents sobre tècniques artístiques efímeres (Land Art, Instal·lació, Body Art).
- Buscar artistes que hagi treballat el tema de la mort o similars també artistes que hagin treballat aquestes tècniques.
- Alguns exemples:
VÀNITAS, gènere artístic per representar la fugacitat de la vida, natures mortes barroques amb el crani com a símbol de la mort i altres elements per representar l’envelliment i el pas del temps (fum, rellotges de sorra, instruments musicals, fruita podrida...). Edward Hooper per la representació de la solitud. ...
A continuació es tractava de triar una idea com a punt de partida i anar definint els elements visuals que serviran per configurar la idea del projecte: amb quins materials, elements formals, accions, com manipular i transformar...
Finalment quedava organitzar la feina de cada persona del grup, i realitzar el projecte. I acabar recollint tot el procés i la reflexió final en una memòria.