INSTITUT-ESCOLA CARLES CAPDEVILA
ORÍGENS
Població: Hostalets de Balanyà
Nivells educatius: 1r cicle d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 65
Docents implicades: Miquel Casadevall, Montse Casals, Maria Castán, Berta González, Josep Mas, Oumayma Mimouni, Alba Morales, Gemma Serra i Juli Serrano
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Bruna Dinarès i Sol Roca
Descripció del projecte:
Aquest projecte s’ha dut a terme durant un mes i mig a l'àmbit curricular de projectes. Inicialment es va introduir el projecte Art i Escola i les anteriors edicions.
Per poder treballar el concepte d’aquest any es va fer una pluja d’idees individualment en unes cartolines responent a les preguntes; què és una arrel? quins tipus d’arrels hi ha?, qui o què té arrels?, escriu tres paraules que associes a la paraula arrels, dibuixa una imatge relacionada amb la paraula ARREL/S. Després de fer una reflexió conjunta es va treballar la inspiració individual mitjançant un Moodboard amb imatges, paraules, etc., que tothom va presentar a la resta del grup classe.
Seguidament es va treballar el concepte d’arrels familiars mitjançant un “carnet d’arrels” on havien de relacionar sentits de la vista, l'olfacte i l'oïda amb les seves arrels i seguidament compartir-ho amb el grup classe. Per tal de poder veure diferents propostes artístiques i agafar algunes idees es van presentar una selecció d’artistes que han treballat les arrels a les seves obres i per grups se’n va fer una petita investigació completant una fitxa que posteriorment es va presentar al grup classe.
Finalment per tal de poder començar a crear l’obra artística es va fer una dinàmica 1-2-4 per compartir i seleccionar dues idees i el material comú per grup classe. Així doncs, a cada grup classe de 1r i 2n hi havia dos grups de treball, amb rols interns per a una bona organització.