ESCOLA ANDERSEN
QUÈ FA L’ANDERSEN QUE FA QUE SIGUI L’ANDERSEN?
Població: Vic
Nivells educatius: 5è i 6è d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 147
Docents implicades: Pili Canal i Marta Rovira
Assessorament del projecte: Quique Giménez, Montsita Rierola i Sandra Sardà
Descripció del projecte:
A partir d’aquesta pregunta repte, que va motivar a pensar respostes individualment, escriure les idees en un post-it, exposar-les als altres, debatre, classificar-les entre tots i trobar paraules adequades per expressar vivències i sensacions, es va arribar al concepte d’arrel.
Arrel com a sinònim de vincle, d’identitat, d’història, de tarannà, de lligam, d’empremta, d’allò que permet continuar creixent... Han partit de la idea d’arrelament a un lloc per descobrir les arrels de l’escola: què és allò que fa que l’Andersen sigui com és.
S’ha fet un treball de coneixement de l’escola, la seva creació, el nom, la seva història..., i han conegut les activitats que en són pròpies, que construeixen la identitat de la nostra escola i nodreixen la comunitat. Es va iniciar a partir de dibuixar un arbre del pati i imaginar-se les seves arrels. Tot seguit es va demanar als alumnes quina relació entre el dibuix i la pregunta: Què fa que l’Andersen que fa que sigui l’Andersen? Van trobar de seguida el paral·lelisme entre arrel i arrelament.
Estar arrelat a un lloc significa impregnar-se del seu tarannà, i al mateix temps deixar-hi petjada per contribuir a la seva evolució, com les diverses persones que amb el seu pas per l’Andersen han anat deixant la seva empremta, empremta que hem volgut representar amb un gran tapís com a metàfora d’arrelament i evolució. Un tapís, que com l’escola, ha de ser teixit per tothom.
Així doncs, us animem a participar en el seu entramat, aquí fet de fils i colors. Escolliu el que més us convingui i TEIXIU, TEIXIM...
Població: Vic
Nivells educatius: 5è i 6è d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 147
Docents implicades: Pili Canal i Marta Rovira
Assessorament del projecte: Quique Giménez, Montsita Rierola i Sandra Sardà
Descripció del projecte:
A partir d’aquesta pregunta repte, que va motivar a pensar respostes individualment, escriure les idees en un post-it, exposar-les als altres, debatre, classificar-les entre tots i trobar paraules adequades per expressar vivències i sensacions, es va arribar al concepte d’arrel.
Arrel com a sinònim de vincle, d’identitat, d’història, de tarannà, de lligam, d’empremta, d’allò que permet continuar creixent... Han partit de la idea d’arrelament a un lloc per descobrir les arrels de l’escola: què és allò que fa que l’Andersen sigui com és.
S’ha fet un treball de coneixement de l’escola, la seva creació, el nom, la seva història..., i han conegut les activitats que en són pròpies, que construeixen la identitat de la nostra escola i nodreixen la comunitat. Es va iniciar a partir de dibuixar un arbre del pati i imaginar-se les seves arrels. Tot seguit es va demanar als alumnes quina relació entre el dibuix i la pregunta: Què fa que l’Andersen que fa que sigui l’Andersen? Van trobar de seguida el paral·lelisme entre arrel i arrelament.
Estar arrelat a un lloc significa impregnar-se del seu tarannà, i al mateix temps deixar-hi petjada per contribuir a la seva evolució, com les diverses persones que amb el seu pas per l’Andersen han anat deixant la seva empremta, empremta que hem volgut representar amb un gran tapís com a metàfora d’arrelament i evolució. Un tapís, que com l’escola, ha de ser teixit per tothom.
Així doncs, us animem a participar en el seu entramat, aquí fet de fils i colors. Escolliu el que més us convingui i TEIXIU, TEIXIM...