BETÀNIA PATMÓS
BETÀNIA PATMÓS
AIXÒ NO ÉS UNA PEDRA
Població: Barcelona
Nivells educatius: 6è d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 96
Docent implicada: Clàudia Mas
Assessorament del projecte: Cristina Martínez, Montsita Rierola i Mònica Ruiz
Descripció del projecte:
En aquest projecte, l’alumnat va transformar les pedres de l’escola en personatges imaginaris. Aquesta activitat es va vincular amb el projecte global de l’escola, que tenia com a tema central les pedres, i va ser plantejada com una forma creativa de connectar l’alumnat amb el seu entorn immediat i potenciar la seva imaginació.
El projecte va començar amb una observació detallada de les pedres que es trobaven als espais exteriors de l’escola. L’alumnat va sortir a l’entorn natural per observar i dibuixar les pedres, capturant les seves textures, formes i característiques particulars.
Una vegada van haver analitzat les pedres, els alumnes van treballar en grups per escollir-ne una d’elles i imaginar una història en què aquesta pedra fos el personatge principal. L'activitat va incentivar el treball en equip, ja que van compartir idees i van construir col·lectivament la trama de la història.
Després de crear el relat, l’alumnat va passar a la part pràctica del projecte: van crear amb volum elements representatius d’aquest personatge, mitjançant tècniques de modelatge i altres recursos creatius. Van utilitzar materials com paper maixé, cartó, fang o altres elements reciclats per construir les figures que representaven els seus personatges. Amb aquestes tècniques, van transformar les pedres en entitats amb caràcter, personalitat i història pròpia.
Finalment, els alumnes van documentar el resultat de la seva feina a través de la fotografia. Això va permetre oferir una visió final del procés i explorar el camp de la fotografia, ja que es van familiaritzar amb els plans i el funcionament d’una càmera.
Aquest projecte no només va servir per treballar la imaginació i la creativitat, sinó també per fomentar el treball en grup, la relació amb el seu entorn i l’aprenentatge de diferents tècniques artístiques.