ESCOLA SANT MARC. CALLDETENES
Gaudí, llum i natura
Docents implicats: Rosa Blanco i Eva Sabatés
Nivell educatiu: 6è curs de Cicle Superior d’Educació Primària.
Assessorament: Pep Padrós
Alumnes que hi participen: 21 alumnes
Durant tres setmanes s’ha fet un treball interdisciplinari sobre Gaudí, a partir de les àrees: Coneixement del medi (TAC), Plàstica, Llengua catalana i Llengua anglesa.
A partir de treballar sobre la vida i obra d'Antoni Gaudí, vam voler aprofundir sobre aspectes més artístics i arquitectònics. Ens vam proposar a experimentar amb la natura, la llum i l'ombra com a font d'inspiració, per tal d'identificar- nos amb el propi autor.
Per això, es van organitzar en 4 sessions de treball, dues de les quals, es va fer amb tot el grup- classe i les altres, només amb mig grup. D'aquesta manera, vam poder realitzar un treball molt més vivencial i menys guiat.
Primerament busquem imatges de les construccions de Gaudí per al concepte de llum, natura formes, colors... .
En segon lloc, vam anar a un bosc proper per observar construccions de la natura, la llum, l'ombra, i la percepció d'energies visibles i invisibles. Es va donar l'opció que cada alumne/a recollís la seva vivència al bosc de manera totalment lliure, mitjançant fotografies, dibuixos, petits escrits, objectes, etc.
Treballem la percepció dels colors, la llum i l'ombra, a partir de l'elaboració d'un collage amb les fotos fetes pels alumnes i diferents materials, plàstics i naturals.
I acabem posant en comú per concloure el projecte.
La participació en aquest projecte ha estat molt positiva. A part de complementar tot un treball previ sobre l'arquitecte Antoni Gaudí, més teòric, ha permès una visió molt més creativa de l'artista i les seves obres. La relació entre Gaudí, natura, llum i ombra ha suposat un treball més vivencial, en el qual els alumnes han pogut experimentar amb el món dels sentits i de les emocions i sensacions que aquests poden transmetre.