LLUM | 2014-2015

COL·LEGI SAGRAT COR DE JESÚS. VIC

Ombres i poesia

Docents implicats: Jordi Arumí i Jordi Bagaria

Nivell educatiu: 6è curs de Cicle Superior d’Educació Primària.

Assessorament: Aina Roca

Què és la llum? Què és l’ombra? On hi ha llum? Què fa llum? Com viatja la llum? De quin color és?

Aquestes i moltes d’altres són les preguntes que ens hem anat plantejant quan vam decidir parlar de la llum. I moltes d’elles, a través de l’observació i de petites experiències, les hem pogut anar responent, com per exemple, que la llum viatja en línia recta o que rebota amb els objectes.

La visita al Museu de Cinema a Girona ens va ajudar a entendre la relació entre la llum i la imatge. Vam descobrir les representacions amb imatges en moviment més antigues: el teatre d’ombres.

Va ser després de la descoberta al museu del Cinema quan ens vam plantejar fer un espectacle d’ombres. Però quin espectacle podríem fer? I la poesia podia ser la resposta. Aprofitant que els alumnes de 6è participàvem en el taller de poesia per fer un recital de poesia a l’Atlàntida de Vic, vam decidir representar amb ombres, poemes sobre “l’escola”.

D’aquesta manera hem fusionat un espectacle d’ombres amb la poesia.

En el taller de poesia ens van donar diversos consells per aprendre a recitar poesia:

- “Hem d’aprendre a mastegar bé les paraules.”
- “El text és com una partitura de música.”
- “Hem d’aprendre a donar colors a un text.”
- “Pintarem el text a través de: emocions/intencions, tons, posició i expressió corporal, volum i ritme/velocitat.”

Per fer un espectacle d’ombres ens calia una font de llum, una pantalla i figures per fer les ombres. Així doncs, en petit grup, vam construir un teatre d’ombres amb una caixa de cartró i paper vegetat. Vam fer el guió de la representació. Havíem de pensar quines figures construir i amb quins materials fer-ho i les seqüències d’imatges.

Després de tot aquest treball i de diversos assajos, vam fer la gravació de la Representació amb ombres d’un poema.

AE04 Sagrat Cor Vic cicle superior01
AE04 Sagrat Cor Vic cicle superior25
AE04 Sagrat Cor Vic cicle superior26
AE04 Sagrat Cor Vic cicle superior27

Art i Escola 04_Col·lègi Sagrat Cor from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·lègi Sagrat Cor de Vic from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_El Cos (Joan Amades) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_Els avantpassats (Jaume Picas) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_Endevinalles de les vocals (Carles Cano) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Final de curs (Lola Casas) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_L'estudiant mandrós (Joana Raspall) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_M'agrada l'esport (Marc Parrot) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Regal de setembre (Isabel Barriel) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_Reunió d'amics (Joana Raspall) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_Silenci (Carolina Ibac) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.

Art i Escola 04_Col·legi Sagrat Cor_Uns noms molt bonics (Fina Anglès) from ACVic Centre d'Arts on Vimeo.