INSTITUT MIQUEL MARTÍ I POL, RODA DE TER
DESCOMPOSICIÓ
La cura a la natura
Centre educatiu: Institut Miquel Martí i Pol
Població: Roda de Ter
Docents implicades: Mia Guiteres Oliva i Ester Ibañez
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Eli Soler i Arnau Vernis
Nivells educatius: 1r d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 84
Descripció del projecte:
DESCOMPOSICIÓ. La cura a la natura és una proposta artística en procés que pretén sensibilitzar en l’educació ambiental. L’objectiu és fomentar el reciclatge, les pràctiques artístiques i la difusió de l’art contemporani.
La proposta es va realitzar a les matèries de Visual i Plàstica i Català de 1r d’ESO. A més, va comptar amb l’acompanyament dels delegats i delegades de L’Escola Verda i part de l’alumnat d’altres cursos d’ESO.
D’on surt la inquietud de La cura a la natura?
El projecte va començar amb l’estudi i l’anàlisi d’una col·lecció d’obres d’artistes internacionals que treballen el punt com a forma conceptual. Les peces artístiques van servir d’inspiració per a la creació d’instal·lacions geomètriques i es va escollir el pati com a espai d’exposició. A partir de l’observació del pati com a lloc expositiu ens vam adonar de la manca de civisme ambiental de bona part de l’alumnat de l’institut. Després de l’esbarjo els embolcalls dels esmorzars quedaven al terra i no a les papereres. Tot i que diàriament un grup d’alumnes de diferents cursos s’encarrega de recollir-los, el pati moltes vegades és brut. Des de la matèria de Visual i Plàstica ens vam qüestionar el perquè d’aquesta actitud i a partir d’aquí vam voler conèixer la quantitat de brossa que es llença al terra i utilitzar-la per fer les instal·lacions artístiques que poguessin despertar inquietuds sensibles al medi ambient. Durant quinze dies del mes de febrer vam recollir els materials, els vam guardar, els vam classificar i els vam utilitzar com a material artístic per construir instal·lacions efímeres.
Per tal d’incidir en l’actitud de l’alumnat pensem que ens cal continuar amb la proposta creant diferents tipus de pràctiques artístiques i, per tant, deixem DESCOMPOSICIÓ. La cura a la natura en un format obert per anar-hi treballant. D’aquesta manera la proposta dona més importància al procés de creació que al resultat d’una obra artística final.
La cura a la natura
Centre educatiu: Institut Miquel Martí i Pol
Població: Roda de Ter
Docents implicades: Mia Guiteres Oliva i Ester Ibañez
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Eli Soler i Arnau Vernis
Nivells educatius: 1r d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 84
Descripció del projecte:
DESCOMPOSICIÓ. La cura a la natura és una proposta artística en procés que pretén sensibilitzar en l’educació ambiental. L’objectiu és fomentar el reciclatge, les pràctiques artístiques i la difusió de l’art contemporani.
La proposta es va realitzar a les matèries de Visual i Plàstica i Català de 1r d’ESO. A més, va comptar amb l’acompanyament dels delegats i delegades de L’Escola Verda i part de l’alumnat d’altres cursos d’ESO.
D’on surt la inquietud de La cura a la natura?
El projecte va començar amb l’estudi i l’anàlisi d’una col·lecció d’obres d’artistes internacionals que treballen el punt com a forma conceptual. Les peces artístiques van servir d’inspiració per a la creació d’instal·lacions geomètriques i es va escollir el pati com a espai d’exposició. A partir de l’observació del pati com a lloc expositiu ens vam adonar de la manca de civisme ambiental de bona part de l’alumnat de l’institut. Després de l’esbarjo els embolcalls dels esmorzars quedaven al terra i no a les papereres. Tot i que diàriament un grup d’alumnes de diferents cursos s’encarrega de recollir-los, el pati moltes vegades és brut. Des de la matèria de Visual i Plàstica ens vam qüestionar el perquè d’aquesta actitud i a partir d’aquí vam voler conèixer la quantitat de brossa que es llença al terra i utilitzar-la per fer les instal·lacions artístiques que poguessin despertar inquietuds sensibles al medi ambient. Durant quinze dies del mes de febrer vam recollir els materials, els vam guardar, els vam classificar i els vam utilitzar com a material artístic per construir instal·lacions efímeres.
Per tal d’incidir en l’actitud de l’alumnat pensem que ens cal continuar amb la proposta creant diferents tipus de pràctiques artístiques i, per tant, deixem DESCOMPOSICIÓ. La cura a la natura en un format obert per anar-hi treballant. D’aquesta manera la proposta dona més importància al procés de creació que al resultat d’una obra artística final.