INSTITUT-ESCOLA MESTRE ANDREU. 4t ESO

Nivells educatius: 4t d’Educació Secundaria
Alumnat que hi participa: 10

Descripció del projecte:

Des de Visual i Plàstica els alumnes van crear una obra d’art dedicada a una persona que cadascú havia escollit. Dins la matèria de català van fer un escrit, tipus carta, per completar aquest homenatge.

Partint de tres fotografies inicials (frontal i perfils laterals) van fer, a llapis, un retrat dels tres mateixos perfils procurant obtenir una imatge ben proporcionada i el màxim de realista possible.

Després, van modelar un bust de fang de les mateixes proporcions que el dibuix. Per fer-ho, van veure i consultar diferents reportatges sobre com dibuixar un rostre i com modelar un bust, que van tenir a l’abast durant tot el procés, a tall de consulta.

També els va servir d’exemple el model que la professora va fer, en paral·lel al seu treball, i l’experiència d’haver vist, feia dos cursos, com un escultor local modelava, a l’aula i en directe, el cap d’un gegant i en preparava, seguidament, els motlles d’escaiola per fer-ne la rèplica en cartró-pedra.

Ells havien de fer un procés similar: elaboració d’un bust en fang per acabar fent el model en cartró pedra pintat.

Estava previst que, després del modelat, realitzessin els motlles d’escaiola i que, passat Setmana Santa, fessin ja la rèplica en cartró pedra per a continuació pintar-la. La idea era que expliquessin el seu projecte el dia de les jornades “Art i Escola” fins on el tinguessin enllestit (modelat i carta) i que, a final de curs, fessin una exposició a l’Institut els treballs acabats oberta a les famílies.

Finalment però, van haver d’aturar el projecte just després del modelat perquè a molts alumnes se’ls havia assecat massa el seu bust i això impossibilitava realitzar amb èxit les següents intervencions. D’haver continuat haurien perdut tota la feina feta. Per tant, l’exposició acaba essent just passat Setmana Santa.

AE11 MentresAndreu4tESO br 01
AE11 MentresAndreu4tESO br 02