ESCOLA SENTFORES, VIC (La Guixa)
ESPAI DE CURES
Centre educatiu: Escola Sentfores
Població: Vic (La Guixa)
Docents implicats: Eloi Bertran, Adelaida Rodríguez i Sílvia Laencina
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès, Teresa Font i Laia Solé
Nivells educatius: 1r i 2n d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 61
Descripció del projecte:
El projecte va començar demanant als nens/es què volia dir la paraula CURA. A partir d’aquí es va començar a fer una pluja d’idees sobre el que sabien. Vam elaborar un llistat per cada curs.
El següent pas va ser que cada infant fes un dibuix sobre el que voldrien «curar». Podien fer servir llapis de colors, retoladors, ceres o aquarel·les. Un cop vam tenir tots els dibuixos fets vam decidir fer grups sobre el que havia sorgit. A cada classe van sortir entre quatre i cinc grups de coses. En total, entre les tres classes de cicle inicial van sorgir els següents temes:
Tenir cura de les persones: un mateix/a i dels altres.
A partir d’aquí vam fer els grups segons el que volien curar i van començar a treballar en equip. Vam decidir que faríem servir caixes iguals per tot el cicle i que a dins hi representarien el que volien curar.
Centre educatiu: Escola Sentfores
Població: Vic (La Guixa)
Docents implicats: Eloi Bertran, Adelaida Rodríguez i Sílvia Laencina
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès, Teresa Font i Laia Solé
Nivells educatius: 1r i 2n d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 61
Descripció del projecte:
El projecte va començar demanant als nens/es què volia dir la paraula CURA. A partir d’aquí es va començar a fer una pluja d’idees sobre el que sabien. Vam elaborar un llistat per cada curs.
El següent pas va ser que cada infant fes un dibuix sobre el que voldrien «curar». Podien fer servir llapis de colors, retoladors, ceres o aquarel·les. Un cop vam tenir tots els dibuixos fets vam decidir fer grups sobre el que havia sorgit. A cada classe van sortir entre quatre i cinc grups de coses. En total, entre les tres classes de cicle inicial van sorgir els següents temes:
Tenir cura de les persones: un mateix/a i dels altres.
Tenir cura dels animals.
Tenir cura de les coses.
Tenir cura del planeta.
Tenir cura del menjar.
Tenir cura de les coses.
Tenir cura del planeta.
Tenir cura del menjar.
A partir d’aquí vam fer els grups segons el que volien curar i van començar a treballar en equip. Vam decidir que faríem servir caixes iguals per tot el cicle i que a dins hi representarien el que volien curar.