ESCOLA SEGIMON COMAS, SANT QUIRZE DE BESORA

Nivells educatius: Educació Primària
Alumnat que hi participa: 117

Descripció del projecte:

Molts significats ens van ajudar a reflexionar sobre les possibilitats d’una mateixa paraula: cura de nosaltres mateixos, cura dels companys/es, cura de la nostra mascota, cura del medi ambient, de la família, dels objectes personals que ens agraden… per després reflexionar sobre com parlem i ho expressem des de l’art.
Sota un mateix tema, “LA CURA”, cada curs va fer diferents propostes plàstiques i van crear frases amb materials diferents.

A Cicle Inicial van començar parlant sobre el terme "cura". Després de reflexionar-hi vam introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i, finalment, vam voler tenir cura del medi ambient i, des de la coneixença dels diversos ODS, ens vam centrar en aprofundir el 13: Acció Climàtica (2n) i el 14: Vida Submarina (1r). Així doncs, després de reflexionar i actuar dins les nostres possibilitats, vam voler crear pòsters de protesta.

A Cicle Mitjà vam parlar sobre què vol dir cura i de què tenim cura i ho vam dibuixar i pintar amb colors i retoladors. També vam fer un treball d’estergit amb ceres amb frases positives per decorar l’escala del cicle. Finalment, vam elaborar dues frases amb boletes de paper de seda de colors: ”Donem gràcies” i “Tinguem cura del planeta Terra”.

A Cicle Superior van voler tenir cura de l’amistat. Es van realitzar dos murals amb dues frases, una en català i una en anglès, fetes amb ampolles de plàstic i cartró ploma. També es va elaborar una frase positiva amb taps de suro.

L’objectiu va ser la creació de frases i pòsters utilitzant diferents materials plàstics que ens ajudessin a representar el significat de la paraula “CURA” que es va decidir a la classe i que l’alumnat se n’adonés i conegués el treball fet per la resta d’alumnat de l’escola i les diferents possibilitats de creació artística.
Com sempre, l’alumnat ha estat el protagonista a través dels seus interessos.

AE11 Segimon br 01
AE11 Segimon br 02