Escola Rocaprevera, Torelló

Docents implicats: Fina Ferrés i Montse Fletas
Assessorament: Marià Dinarès, David Oliva i Arnau Vernis
Col·laboració: Quim Crusellas

La idea de fer un curt feia molt de temps que ens voltava pel cap i la proposta d’aquest any de treballar la Ficció, va ser el que ens va fer acabar de decidir! La nostra escola és molt antiga i tenim força documentació fotogràfica de temps passats, a més d’unes instal·lacions amb molta personalitat... i que amb una mica d’imaginació, poden servir d’inspiració per a una pel·lícula de terror!

Amb l’ajuda d’en Quim Crusellas, productor audiovisual de renom, ens vam posar a escriure el guió del que acabaria sent el nostre curt amb tots el alumnes de 3r d’ESO. Ens vam organitzar creant varis grups de treball per a poder tenir-ho tot controlat: l’storyboard, el vestuari, les localitzacions, els aspectes tècnics, la documentació, etc. La veritat és que hi vam tenir força feina perquè vam decidir ambientar el nostre curt als anys 80... cosa que ens va portar enrenou en molts aspectes però que alhora ens va afegir molt d’ambient al rodatge... i és que veure’ns a tots amb aquelles pintes arrencava més d’un somriure a alumnes i professors!

Mentre els de tercer treballaven per a tenir-ho tot a punt, els alumnes de quart feien la feina de l’equip creatiu, realitzant alguns dels elements d’attrezzo imprescindibles per a la història, en algunes ocasions a contrarellotge...
Vam dividir el curt en 10 escenes i planificant el temps que teníem, anàvem portant a terme totes les gravacions. Tot anava sobre rodes i de fet només ens faltava una escena per acabar el nostre curt i l’havíem de gravar la setmana del 16 de març... la setmana en que, fent la broma fàcil, podríem dir que la realitat va superar la ficció!

rocaprevera ae09 03
rocaprevera ae09 04