Escola FEDAC-VIC, Vic

2n d’Educació Secundària

Docents implicats: Carme Goula
Assessorament: Quique Giménez, Neus Larred i Sol Roca

La proposta de fer un treball sobre la ficció va sorgir a partir de l’estudi del surrealisme com a moviment d’avantguarda. Aquesta visió de com entenien l’art els artistes surrealistes, ens va portar a fer un debat en comú del que sabien a priori sobre aquests temes. Aquesta reflexió es va fer en grup i ens va donar l’oportunitat de compartir, contrastar i debatre les seves idees. Es buscava una relació entre el que saben i el que poden aprendre i de com enfocar les seves creacions personals i vincular-les amb aspectes ficticis, sempre tenint com a temes de referència el món dels somnis, la màgia, la irracionalitat, les paranoies i les imatges inconnexes.

El punt de partida del treball pràctic, va estar una imatge real treta d’una fotografia o una imatge de revista. Aquesta va servir com a font d’inspiració per fer-ne una continuació amb d’altres imatges incoherents, les quals, través del dibuix, fotos i pintura s’han connectat donant una certa coherència i unitat al treball final. El resultat ha estat un treball individual i molt personal en el qual s’ha potenciat tota la creativitat de l’alumne i s’ha valorat el procés lliure que s’ha emprat en els acabats i la presentació.

fedac ae09 02
fedac ae09 07