Escola Andersen, Vic
FICCIÓMIX
Escola Andersen, Vic
Cicle Superior d’Educació Primària
Docents implicats: Pili Canal, Dolors Fontarnau, Maite Martínez, Joan Ramon Puntí, Mireia Roca i Marta Rovira
Assessorament: Bruna Dinarès, Teresa Font i Jordi Lafon.
Alumnes que hi participen: 122
A partir d’un còmic existent, en aquest cas “ Les aventures d’Asterix”, que ja és de per sí una ficció, inventem una situació fictícia nova. Hem creat una aventura d’Asterix pròpia inventant un argument relacionat amb el treball de Nadal que sempre fem a l’escola, en aquest cas el pessebre.
Del còmic hem treballat: característiques, llenguatge, funció, composició, i sobretot saber conservar la línia argumental i gràfica, tenint en compte la vinyeta anterior i posterior per poder seguir la història.
Hem remenat i analitzat tots els “Asterix” i també hem aprofundit en els seus orígens i història.
Hem creat el nostre propi còmic imitant l’estil i utilitzant les tècniques de dibuix i aquarel·la que s’utilitzen als còmics. I també hem mantingut l’expressió i el llenguatge propi de “Les aventures d’Asterix”.