Centre de Formació d’Adults Montseny, Vic - Instrumental 1, 2 i 3

montseny ae09 07

BOTIGA D’OBJECTES (IM)POSSIBLES

Centre de Formació d’Adults Montseny, Vic
Instrumental 1, 2 i 3 (alumnes amb procés d’alfabetització i aprenentatge de la llengua catalana)

Docents implicats: Marta Masana, Montse Maestre, Mar Rodríguez, Rosa Sambola, Jordi Sedó i Aida Viñas.
Assessorament: Bruna Dinarès, Teresa Font i Jordi Lafon

El nostre projecte neix de combinar la Ficció com a proposta artística amb l’eix temàtic que vam estar treballant durant el 2n trimestre: anem a comprar!

En aquest sentit, l’equip de mestres va començar a planificar un projecte artístic que inclogués la creació de quelcom físic que pogués ser comercialitzat. Preteníem que a més de treballar la creació artística amb els nostres alumnes aquests poguessin utilitzar les seves creacions per practicar situacions comunicatives que es donen quan es va a comprar.

Per tal de complir amb aquests dos objectius que ens vam proposar (practicar la llengua oral front una situació comunicativa concreta i posar en pràctica les habilitats artístiques dels nostres alumnes) vam servir-nos d’alguns autors que treballen a partir d’objectes impossibles: Gabriel Sanz, Giusseppe Calarusso, Jacques Calerman, Chema Madoz i Jaime López Molina. Es van presentar aquests autors als alumnes, així com també, vam ambientar l’escola perquè els servís d’inspiració. Tot plegat, anava encaminat a que els nostres alumnes, amb el guiatge i el nostre acompanyament, es sentissin artistes per uns dies tot creant objectes impossibles que servissin per fer coses extravagants. Després es crearia una botiga amb els objectes creats i s’utilitzaria aquest espai per treballar la llengua oral.

montseny ae09 01
montseny ae09 02