INSTITUT-ESCOLA MESTRE ANDREU. Primària

Nivells educatius: Educació Primària
Alumnat que hi participa: 178

Descripció del projecte:

La nostra traducció plàstica sobre el tema de La Cura ens va portar a reflexionar sobre les ferides físiques, emocionals i ambientals que hem patit, patim i ens envolten. Així, vam realitzar el nostre Kintsugi particular tot "curant" fulles ferides, menjades pels cucs, pels cargols, trencades pel vent... perquè elles, cada tardor, ens recorden el pas del temps i les nostres pròpies ferides però, a la vegada, la renovació constant i la bellesa i la calma que tornarà de nou.

També vam posar en valor les mans. Res millor quan estem tristos, estem espantats, quan tenim por o simplement quan ens sentim sols, que una bona abraçada d’aquells que ens estimen. Aquesta és la millor medicina per tirar endavant i tornar a tenir confiança en nosaltres mateixos. Vam pintar el palmell d’una de les mans d’un nostre company/a tot fent dibuixos o cartografiant diferents paisatges, aconseguint ressaltar-les, elles que tantes vegades ens han curat tot acaronant-nos i abraçant-nos.

Una tercera activitat va estar homenatjar aquells i aquelles que tenen cura de nosaltres, de les nostres famílies, de la nostra escola i del nostre municipi. Aquestes tasques, moltes vegades invisibles o silenciades, són igualment importants per viure en un món millor i en una comunitat més sostenible on totes i tots hi tenim cabuda i som igual d’importants. I per últim, vam mostrar el nostre rebuig a la barbàrie de la guerra tot pintant banderoles per la pau perquè moltes seran les ferides que ens deixarà i caldrà curar al llarg de molt de temps.

A part d’això i aprofitant el projecte del poble que fa l’alumnat de 3r de primària, vam buscar també “ferides” pel barri vell del poble tot pensant possibles cures per presentar-les a l’alcalde.

AE11 MentresAndreuPrimaria br 01
AE11 MentresAndreuPrimaria br 02