INSTITUT-ESCOLA MESTRE ANDREU. 3r ESO
CurArtures
Centre educatiu: Institut-Escola Mestre Andreu
Població: Sant Joan de les Abadesses
Docent implicada: Sílvia Garcia
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Eli Soler i Arnau Vernis
Nivells educatius: 3r d’Educació Secundària Alumnat que hi participa: 32
Descripció del projecte:
El projecte CurArtures està pensat en crear figures a partir de residus trobats a la natura. En el nostre cas volíem tenir cura del riu, ja que és un element important del poble. Així que vam anar a la llera del riu a buscar residus amb els que construir les nostres figures.
Aquestes figures havien de representar ésser vius que viuen en un ecosistema que l’alumnat havia d’inventar i que s’han extingit per algun motiu. L’alumnat havia de pensar un nom científic i un de vulgar per al seu ésser viu i també havia de fer una descripció del seu hàbitat, costums i el motiu de la seva extinció. Van documentar amb fotografies el procés de construcció i també es va fer un llistat amb tots els materials emprats i la relació que tenen amb l’impacte climàtic.
Com a activitat final, es va crear una fitxa amb un editor d’imatge on destacaven les característiques de l’ésser viu.
Centre educatiu: Institut-Escola Mestre Andreu
Població: Sant Joan de les Abadesses
Docent implicada: Sílvia Garcia
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Eli Soler i Arnau Vernis
Nivells educatius: 3r d’Educació Secundària Alumnat que hi participa: 32
Descripció del projecte:
El projecte CurArtures està pensat en crear figures a partir de residus trobats a la natura. En el nostre cas volíem tenir cura del riu, ja que és un element important del poble. Així que vam anar a la llera del riu a buscar residus amb els que construir les nostres figures.
Aquestes figures havien de representar ésser vius que viuen en un ecosistema que l’alumnat havia d’inventar i que s’han extingit per algun motiu. L’alumnat havia de pensar un nom científic i un de vulgar per al seu ésser viu i també havia de fer una descripció del seu hàbitat, costums i el motiu de la seva extinció. Van documentar amb fotografies el procés de construcció i també es va fer un llistat amb tots els materials emprats i la relació que tenen amb l’impacte climàtic.
Com a activitat final, es va crear una fitxa amb un editor d’imatge on destacaven les característiques de l’ésser viu.