INSTITUT-ESCOLA MESTRE ANDREU. 2n ESO

Nivells educatius: 2n d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 36

Descripció del projecte:

Abans de començar pròpiament aquest projecte van aprendre a utilitzar alguns recursos bàsics de la fotografia (plans fotogràfics, angles d'il·luminació, d’enfocament, filtres fotogràfics, etc.) aplicant coneixements teòrics bàsics en activitats pràctiques, senzilles i divertides.

El projecte “I tu, en tens cura?” començava amb la presentació, a l’aula, dels quatre acords bàsics de la cultura tolteca, a partir de les quatre següents preguntes i l’obertura d’un debat: • Sols agafar-te personalment les coses?
  • Fas sempre el màxim del possible?
  • Ets impecable amb les teves paraules i amb el que fas?
  • Sols fer suposicions?
A partir d’aquí cada alumne havia de desenvolupar quatre relats on no es respectés un dels quatre principis per, a continuació, re-escriure’ls en mode contrari, és a dir, com es desenvoluparia la mateixa situació si es respectés l’acord o principi. Després, en grups homogenis de 3-4 persones, pactarien com treballar un dels acords. L’havien d’explicar visualment a partir d’un dels relats ideats per ells, en forma de vinyeta de fotocòmic.

A continuació havien de crear cartells publicitaris per penjar en diferents espais de l’institut. Cartells amb les imatges fetes per ells encapçalades per una pregunta i amb la frase, en format d’eslògan, de l’acord a sota.
Ex: I tu, tens cura de….? Fes el màxim del possible!
AE11 MentresAndreu2nESO br 01
AE11 MentresAndreu2nESO br 02