FEDAC, VIC. 3r primària

Nivells educatius: 3r d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 26

Descripció del projecte:

Els alumnes van trobar un objecte de molts colors, que semblava un edifici, al jardí de l’escola. A continuació, vam reflexionar sobre si es tractava d’una casa pels insectes que habiten el jardí. Alguns infants van comentar que creien que aquesta casa no estava feta amb els materials idonis perquè els insectes hi anessin a viure i hi estiguessin a gust, ja que ells viuen en entorns naturals i aquest edifici estava construït amb plàstics i materials poc naturals.

A partir d’aquí ens vam animar a construir uns hotels d’insectes amb materials que crèiem que eren més idonis. Així doncs, ens vam repartir en quatre grups cooperatius i ens vam posar a treballar.

Primer de tot, vam crear un esborrany del disseny del nostre hotel i ens vam posar d’acord, per grups, per decidir quins materials utilitzar. Els alumnes es van repartir les tasques i els materials a portar, potenciant així, la seva responsabilitat.

Un cop creats els esbossos, vam començar a construir els hotels. Ens vam trobar amb alguns obstacles, ja que vam haver d’anar provant quina era la millor manera d’enganxar els materials entre si: fils, silicona, claus, etc. Un cop vam tenir els hotels construïts els vam presentar davant dels nostres companys i seguidament els vam col·locar al jardí i a l’hort. Vam escriure les nostres hipòtesis sobre quins insectes creiem que hi anirien a viure.

Posteriorment, van anar realitzant observacions per veure si els hotels assolien el seu objectiu, que era que s’hi poguessin instal·lar alguns petits insectes. Ens vam emportar una grata sorpresa quan vam veure que sí!

Al llarg d’aquestes setmanes vam poder observar-hi insectes com: formigues, xinxes vermelles, aranyes petites, insectes vermells, borinots. Estem molt contents del resultat perquè veiem que els hotels d’insectes que vam dissenyar i crear poden servir per tenir cura d’aquests petits éssers vius. També estem molt satisfets de veure com els companys i companyes de la nostra escola s’han conscienciat sobre la importància de tenir cura dels nostres hotels d’insectes i els han respectat molt.

AE11 FEDACPrim br 01
AE11 FEDACPrim br 02