ESCOLA SEGIMON COMAS, SANT QUIRZE DE BESORA

FRASES POSITIVES / PÒSTERS DE PROTESTA

Centre educatiu: Escola Segimon Comas
Població: Sant Quirze de Besora
Docents implicades: Laura Barastegui, Cristina Monmany i Pilar Salamanca
Assessorament del projecte: Bruna Dinarès, Txelo Gutiérrez i Sandra Sardà
Nivells educatius: Educació Primària
Alumnat que hi participa: 117

Descripció del projecte:

Molts significats ens van ajudar a reflexionar sobre les possibilitats d’una mateixa paraula: cura de nosaltres mateixos, cura dels companys/es, cura de la nostra mascota, cura del medi ambient, de la família, dels objectes personals que ens agraden… per després reflexionar sobre com parlem i ho expressem des de l’art.
Sota un mateix tema, “LA CURA”, cada curs va fer diferents propostes plàstiques i van crear frases amb materials diferents.

A Cicle Inicial van començar parlant sobre el terme "cura". Després de reflexionar-hi vam introduir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i, finalment, vam voler tenir cura del medi ambient i, des de la coneixença dels diversos ODS, ens vam centrar en aprofundir el 13: Acció Climàtica (2n) i el 14: Vida Submarina (1r). Així doncs, després de reflexionar i actuar dins les nostres possibilitats, vam voler crear pòsters de protesta.

A Cicle Mitjà vam parlar sobre què vol dir cura i de què tenim cura i ho vam dibuixar i pintar amb colors i retoladors. També vam fer un treball d’estergit amb ceres amb frases positives per decorar l’escala del cicle. Finalment, vam elaborar dues frases amb boletes de paper de seda de colors: ”Donem gràcies” i “Tinguem cura del planeta Terra”.

A Cicle Superior van voler tenir cura de l’amistat. Es van realitzar dos murals amb dues frases, una en català i una en anglès, fetes amb ampolles de plàstic i cartró ploma. També es va elaborar una frase positiva amb taps de suro.

L’objectiu va ser la creació de frases i pòsters utilitzant diferents materials plàstics que ens ajudessin a representar el significat de la paraula “CURA” que es va decidir a la classe i que l’alumnat se n’adonés i conegués el treball fet per la resta d’alumnat de l’escola i les diferents possibilitats de creació artística.
Com sempre, l’alumnat ha estat el protagonista a través dels seus interessos.

AE11 Segimon br 01
AE11 Segimon br 02
AE11 Segimon br 03
AE11 Segimon br 04
AE11 Segimon br 05
AE11 Segimon br 06
AE11 Segimon br 07
AE11 Segimon br 08
AE11 Segimon br 09
AE11 Segimon br 10
AE11 Segimon br 11
AE11 Segimon br 12
AE11 Segimon br 13
AE11 Segimon br 15
AE11 Segimon br 16
AE11 Segimon br 17
AE11 Segimon br 18
AE11 Segimon br 19
AE11 Segimon br 20
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies