ESCOLA ROCAPREVERA, TORELLÓ

Assessorament del projecte: Quique Giménez, Mercè Iglesias i Jordi Lafon
Nivells educatius: 4t d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 27
Col·laboració amb el grup de treball de l’Escola Vedruna-Escorial Vic.

Descripció del projecte:

Després de documentar-nos i veure diferents artistes que tracten el tema de la cura vam començar a pensar cap a on ens agradaria enfocar el nostre projecte... i vam arribar a la conclusió que ens podíem focalitzar en tenir cura de la nostra salut. Tot comença per estar bé amb nosaltres mateixos, amb el nostre cos i amb l’espai que habitem. Només així, podem tenir cura de tota la resta...

Després de divagar molt, vam decidir millorar l’espai on passem més hores. L’aula. Fer-la més còmoda, amable. Ens vam documentar sobre la higiene postural arrel de les queixes de la vida d’estudiant, amb tantes hores asseguts a les cadires.... i vam decidir fabricar-nos uns coixins per a les lumbars, que millorarien les llargues hores de classe.

El nostre treball doncs, ja tenia un objectiu, simple però alhora molt ambiciós, ja que ens havíem de posar d’acord amb una altra escola amb qui compartíem part del projecte i amb qui havíem de trobar-nos en algun punt.

Aquest punt en comú, va ser finalment el disseny. Concretament a partir de la figura de l’ou, que es va convertir en el nexe amb l’altre grup. L’ou, entès com a símbol de l’inici de tota vida i per tant, d’objecte del qual s’ha de tenir cura si es vol que aquesta prosperi. Símbol de duresa i alhora fragilitat, seria la base sobre la que cada alumne treballaria.
I amb aquesta idea al cap, vam desenvolupar un taller conjunt de serigrafia on cada alumne va personalitzar la seva idea, modificant la pantalla on hi havia aquesta figura geomètrica per a obtenir diferents resultats. Els alumnes de l’altre centre van fer unes samarretes i van crear una original col·lecció de moda i nosaltres vam estampar unes peces de roba.

Aquella mateixa tarda, vam fer un taller de costura i cadascú, amb la peça que havia serigrafiat, es va cosir el seu coixí. Va ser una activitat molt interessant. Cosir és una pràctica que està força en desús entre el jovent, per a molts d’ells, era la primera vegada que ho feien i l’experiència va ser molt bona. Vam poder donar valor a una pràctica tan comuna anys enrere i vam adonar-nos que cosir era una altra manera de crear, d’unir, de reparar, i també, de curar.
AE11 Rocaprevera br 01
AE11 Rocaprevera br 02