ESCOLA ANDERSEN, VIC

CURA

Centre educatiu: Escola Andersen
Població: Vic
Docents implicats: Fina Campalans, Pili Canal, Èrica Granados, Debora Poyato, Ramon Redorta, Elisabet Rosell, Marta Rovira, Gilbert Sandoval i Andrea Tarramera
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès i Laia Solé
Nivells educatius: Cicle Superior d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 127

Descripció del projecte:

El primer contacte amb la cura va tenir lloc coneixent el significat que atorga cada alumne a aquest concepte. De manera personal i individual cadascun dels participants del projecte va escriure el significat i ho va relacionar amb un color i un objecte.
A partir d’aquesta idea inicial vam poder comprovar el gran ventall de significats que adquireix la cura tenint en compte les vivències, experiències i la percepció individual.
Vam decidir poder mantenir i representar la diversitat del significat de la cura utilitzant un mateix suport on cadascú hi ha representat la seva idea. El suport va ser un test compostable, gros o petit, o bé una ouera que representava la idea de protecció, de respecte per la natura, per dins i per fora, d’equilibri, d’abraçada, d’embolcall, o sigui, de cura.
Vam aconseguir tenir 104 obres individuals que formen part d’una obra conjunta formada per petits contenidors que vam transformar per representar tot el que significa la cura per a nosaltres.

AE11 Andersen br 01
AE11 Andersen br 02