ESCOLA DOCTOR JOAQUIM SALARICH, VIC

Nivells educatius: 1r i 5è curs d’Educació Primària
Alumnat que hi participa: 44

Descripció del projecte:

animalÀRTic és un projecte artístic comú entre els alumnes de 1r i 5è de l’escola Salarich de Vic.
Plantejar el concepte de la cura des de la perspectiva mediambiental ens va permetre fer visible la gravetat del canvi climàtic que està afectant el nostre planeta.

Els alumnes van utilitzar l’art contemporani com a eina d’aprenentatge, amb l’objectiu de reivindicar la fragilitat del nostre entorn i dels éssers vius que l’habiten. Amb la intenció d’emfasitzar la capacitat de l’acció humana per destruir la natura.

La creació d’una instal·lació artística efímera va estar la nostra manera d’expressar i advertir la problemàtica del canvi climàtic i l’efecte que aquest està tenint en l’extinció d’algunes espècies animals i en el desgel dels pols.

El projecte posa de manifest la intenció dels alumnes d’informar, mostrar i sensibilitzar a tothom dels efectes de la crisi climàtica a partir de l’art activista. Amb la instal·lació els espectadors poden observar, reflexionar i interpretar el missatge d’animalÀRTic.

AE11 Salarich br 01
AE11 Salarich br 02