COL·LEGI SAGRAT COR, VIC
QUI TÉ CURA DE NOSALTRES?
Centre educatiu: Sagrat Cor
Població: Vic
Docents implicats: Jordi Bagaria Solerdelcoll, Cristina Bautista Ballester, Gemma Blasi Bou, Blanca Colomer Montclús, Sílvia Cuminal Cara, Bernat Esquius Monrós, Sandra Forcada Tubau, Pep Gallego Mauri, Mireia Jurado Salvans, Carla López Vila, Núria Mas Inocentes, Núria Monteis Febrer, Lídia Montero Fabré, Miquel Parareda Brugulat i Laura Tuneu Font.
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès i Laia Solé
Nivells educatius: De 1r a 4t i 6è d’Educació Primària Alumnat que hi participa: 250
Descripció del projecte:
Què és la cura? De què hem de tenir cura? De qui tinc cura? Qui té cura de mi?
Vam iniciar el projecte plantejant aquestes preguntes. Potser tots ens hauríem imaginat, pendents de situacions actuals com la pandèmia, la crisi climàtica o l’esclat de la Guerra a Ucraïna respostes on es parlés de la salut, del medi ambient o fins i tot de la violència, però en comptes d’això, una bona part dels nostres alumnes (no tots) ho tenien clar: de la família. I en el cas dels alumnes de 6è, d’un mateix. De fet, en el cas de 6è, el treball realitzat va ser el mateix que el dels altres cursos, però el van treballar partint d’una visió individual, reflexionant sobre com són, físicament, psicològicament i a nivell emocional i com poden tenir cura d’ells mateixos.
Així que, era el moment de parlar de la família i de com tenen cura de nosaltres o com nosaltres en tenim cura o sobre com tenim cura de nosaltres mateixos.
De famílies n’hi ha de molts tipus: monoparentals, nens que han estat adoptats, famílies estrangeres, amb dos pares o amb dues mares, amb pares separats, sense fills, famílies d’acollida, extensa... I potser ara és més habitual, però malgrat tot és important mostrar amb normalitat als més petits que hi ha molts tipus de famílies i que tots busquen el mateix: ser una família, estimar-se, respectar-se i donar-se recolzament. Ho vam fer visible a través de l’àlbum il·lustrat “La Gran família” d’Elisenda Roca i Rocio Bonilla.
Una vegada feta aquesta reflexió, es va demanar que dibuixessin les seves famílies o bé que les representessin amb materials diversos, sense posar cap límit i vetllant per poder mostrar la diversitat familiar.
Tot seguit vam plantejar la reflexió de com ens cuida la família, i en el cas de 6è, com es pot cuidar un mateix. Amb les frases o paraules sorgides començava una nova proposta, aquesta vegada de la mà de la fotògrafa i educadora Wendy Ewald. Es tractava que cadascú pensés com representar amb una fotografia aquella paraula o frase escollida i que un cop feta es pogués manipular a partir de tècniques com el collage o dibuixant a sobre de la imatge..., representant d’una manera molt visual i personal com ens cuiden les nostres famílies.
I de fet, sense adonar-nos-en, amb la realització d’aquest treball, vam acabar fent un homenatge a les nostres famílies, a totes i cadascuna de les famílies de la nostra escola. A totes elles, moltes gràcies!
Centre educatiu: Sagrat Cor
Població: Vic
Docents implicats: Jordi Bagaria Solerdelcoll, Cristina Bautista Ballester, Gemma Blasi Bou, Blanca Colomer Montclús, Sílvia Cuminal Cara, Bernat Esquius Monrós, Sandra Forcada Tubau, Pep Gallego Mauri, Mireia Jurado Salvans, Carla López Vila, Núria Mas Inocentes, Núria Monteis Febrer, Lídia Montero Fabré, Miquel Parareda Brugulat i Laura Tuneu Font.
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès i Laia Solé
Nivells educatius: De 1r a 4t i 6è d’Educació Primària Alumnat que hi participa: 250
Descripció del projecte:
Què és la cura? De què hem de tenir cura? De qui tinc cura? Qui té cura de mi?
Vam iniciar el projecte plantejant aquestes preguntes. Potser tots ens hauríem imaginat, pendents de situacions actuals com la pandèmia, la crisi climàtica o l’esclat de la Guerra a Ucraïna respostes on es parlés de la salut, del medi ambient o fins i tot de la violència, però en comptes d’això, una bona part dels nostres alumnes (no tots) ho tenien clar: de la família. I en el cas dels alumnes de 6è, d’un mateix. De fet, en el cas de 6è, el treball realitzat va ser el mateix que el dels altres cursos, però el van treballar partint d’una visió individual, reflexionant sobre com són, físicament, psicològicament i a nivell emocional i com poden tenir cura d’ells mateixos.
Així que, era el moment de parlar de la família i de com tenen cura de nosaltres o com nosaltres en tenim cura o sobre com tenim cura de nosaltres mateixos.
De famílies n’hi ha de molts tipus: monoparentals, nens que han estat adoptats, famílies estrangeres, amb dos pares o amb dues mares, amb pares separats, sense fills, famílies d’acollida, extensa... I potser ara és més habitual, però malgrat tot és important mostrar amb normalitat als més petits que hi ha molts tipus de famílies i que tots busquen el mateix: ser una família, estimar-se, respectar-se i donar-se recolzament. Ho vam fer visible a través de l’àlbum il·lustrat “La Gran família” d’Elisenda Roca i Rocio Bonilla.
Una vegada feta aquesta reflexió, es va demanar que dibuixessin les seves famílies o bé que les representessin amb materials diversos, sense posar cap límit i vetllant per poder mostrar la diversitat familiar.
Tot seguit vam plantejar la reflexió de com ens cuida la família, i en el cas de 6è, com es pot cuidar un mateix. Amb les frases o paraules sorgides començava una nova proposta, aquesta vegada de la mà de la fotògrafa i educadora Wendy Ewald. Es tractava que cadascú pensés com representar amb una fotografia aquella paraula o frase escollida i que un cop feta es pogués manipular a partir de tècniques com el collage o dibuixant a sobre de la imatge..., representant d’una manera molt visual i personal com ens cuiden les nostres famílies.
I de fet, sense adonar-nos-en, amb la realització d’aquest treball, vam acabar fent un homenatge a les nostres famílies, a totes i cadascuna de les famílies de la nostra escola. A totes elles, moltes gràcies!