COL·LEGI SAGRAT COR, VIC

QUI TÉ CURA DE NOSALTRES?

Centre educatiu: Sagrat Cor
Població: Vic
Docents implicats: Jordi Bagaria Solerdelcoll, Cristina Bautista Ballester, Gemma Blasi Bou, Blanca Colomer Montclús, Sílvia Cuminal Cara, Bernat Esquius Monrós, Sandra Forcada Tubau, Pep Gallego Mauri, Mireia Jurado Salvans, Carla López Vila, Núria Mas Inocentes, Núria Monteis Febrer, Lídia Montero Fabré, Miquel Parareda Brugulat i Laura Tuneu Font.
Assessorament del projecte: Xènia Canal, Paquita Clot, Marià Dinarès i Laia Solé
Nivells educatius: De 1r a 4t i 6è d’Educació Primària Alumnat que hi participa: 250

Descripció del projecte:

Què és la cura? De què hem de tenir cura? De qui tinc cura? Qui té cura de mi?

Vam iniciar el projecte plantejant aquestes preguntes. Potser tots ens hauríem imaginat, pendents de situacions actuals com la pandèmia, la crisi climàtica o l’esclat de la Guerra a Ucraïna respostes on es parlés de la salut, del medi ambient o fins i tot de la violència, però en comptes d’això, una bona part dels nostres alumnes (no tots) ho tenien clar: de la família. I en el cas dels alumnes de 6è, d’un mateix. De fet, en el cas de 6è, el treball realitzat va ser el mateix que el dels altres cursos, però el van treballar partint d’una visió individual, reflexionant sobre com són, físicament, psicològicament i a nivell emocional i com poden tenir cura d’ells mateixos.

Així que, era el moment de parlar de la família i de com tenen cura de nosaltres o com nosaltres en tenim cura o sobre com tenim cura de nosaltres mateixos.

De famílies n’hi ha de molts tipus: monoparentals, nens que han estat adoptats, famílies estrangeres, amb dos pares o amb dues mares, amb pares separats, sense fills, famílies d’acollida, extensa... I potser ara és més habitual, però malgrat tot és important mostrar amb normalitat als més petits que hi ha molts tipus de famílies i que tots busquen el mateix: ser una família, estimar-se, respectar-se i donar-se recolzament. Ho vam fer visible a través de l’àlbum il·lustrat “La Gran família” d’Elisenda Roca i Rocio Bonilla.

Una vegada feta aquesta reflexió, es va demanar que dibuixessin les seves famílies o bé que les representessin amb materials diversos, sense posar cap límit i vetllant per poder mostrar la diversitat familiar.

Tot seguit vam plantejar la reflexió de com ens cuida la família, i en el cas de 6è, com es pot cuidar un mateix. Amb les frases o paraules sorgides començava una nova proposta, aquesta vegada de la mà de la fotògrafa i educadora Wendy Ewald. Es tractava que cadascú pensés com representar amb una fotografia aquella paraula o frase escollida i que un cop feta es pogués manipular a partir de tècniques com el collage o dibuixant a sobre de la imatge..., representant d’una manera molt visual i personal com ens cuiden les nostres famílies.

I de fet, sense adonar-nos-en, amb la realització d’aquest treball, vam acabar fent un homenatge a les nostres famílies, a totes i cadascuna de les famílies de la nostra escola. A totes elles, moltes gràcies!

AE11 SagratCor br 01
AE11 SagratCor br 02
AE11 SagratCor br 03
AE11 SagratCor br 04
AE11 SagratCor br 05
AE11 SagratCor br 06
AE11 SagratCor br 07
AE11 SagratCor br 08
AE11 SagratCor br 09
AE11 SagratCor br 10
AE11 SagratCor br 11
AE11 SagratCor br 12
AE11 SagratCor br 13
AE11 SagratCor br 14
AE11 SagratCor br 15
AE11 SagratCor br 16
AE11 SagratCor br 17
AE11 SagratCor br 18
AE11 SagratCor br 19
AE11 SagratCor br 20
AE11 SagratCor br 21
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies