COL·LEGI LA GLEVA, LES MASIES DE VOLTREGÀ

L’ART QUE TOT HO CURA

Centre educatiu: Escola Mare de Déu de la Gleva
Població: Les Masies de Voltregà
Docents implicats: Verónica Armenteros, Michele Fumagalli, Blanca Galicia, Laura Nicolau, Marta Raulet i Mireia Terricabras
Assessorament del projecte: Tuti Cirera, Eli Soler i Arnau Vernis
Nivells educatius: Educació Infantil, Primària i Secundària. Tota l’escola.
Alumnat que hi participa: 284

Descripció del projecte:

El projecte es va iniciar amb una sortida dels alumnes de cicle superior de primària i secundària a l’exposició immersiva “El mundo de Van Gogh”. Allà van poder conèixer l’artista de primera mà. A l’escola, els alumnes de secundària van seguir estudiant les cartes de Van Gogh i Theo i la seva biografia i ho van relacionar amb les principals obres de l’artista. Amb aquest treball, a les etapes d’educació infantil i primària van presentar l’artista i van assignar a cada grup una temàtica pròpia de l’artista.

Educació infantil es va especialitzar en l’autoretrat, cicle inicial va treballar el paisatge, cicle mitjà va tractar el tema de la nit i les estrelles i cicle superior, els objectes. Amb aquestes temàtiques, cada grup va realitzar diferents propostes i activitats.

Com a recollida del projecte, els alumnes de secundària van plasmar, a un mur del pati de l’escola, la silueta d’un quadre de cada tema i una frase representativa en relació a la cura. Finalment, educació infantil i primària ho va pintar. D’aquesta manera, els nens i nenes van poder experimentar la cura i l’estima cap a l’escola, un espai de tots.
AE11 LaGleva br 01
AE11 LaGleva br 02