COL·LEGI EL ROSER, SANT JULIÀ DE VILATORTA

CURA DE LA IMATGE PERSONAL

Centre educatiu
: Col·legi El Roser
Població: Sant Julià de Vilatorta
Docent implicada: Sussana Autet
Assessorament del projecte: Quique Giménez, Mercè Iglesias i Jordi Lafon
Nivells educatius: 4t d’Educació Secundària
Alumnat que hi participa: 25

Descripció del projecte:

Els alumnes van voler tractar la cura de la imatge personal ja que és en l’adolescència on aquesta es transforma i se’n pren més consciència. Van crear una exposició d’art conceptual per poder compartir les seves reflexions amb la resta d’alumnes de l’escola. L’exposició parteix l’espai en quatre ambients:
  • En l’àmbit positiu van recrear un tocador amb molts miralls on hi havia missatges positius que un es pot dir en referència a la seva imatge: estic bé tal i com sóc, em queden fantàstiques les ulleres, m’agraden els meus cabells... Sobre la taula del tocador hi ha tot d’objectes que utilitzem per cuidar la imatge com perfum, rímel, maquillatge... I al seu costat, una taula plena de revistes de moda ens recorda que les imatges de les models estan retocades i que no tot el què hi veiem és real.
  • En l’àmbit negatiu es va recrear un tocador amb miralls trencats, mig tapats amb tela negra. La taula estava plena de missatges negatius: que gras que estàs, tens la cara plena de grans, esquelètica, “gafotas”... La cadira on t’hauries d’asseure està pel terra i al seu costat hi ha unes capses de fusta, senceres per fora però amb estelles per dins, que simbolitzen la diferència que a vegades hi ha en com ens mostrem exteriorment i com ens sentim interiorment.
  • La cura interior: aquest espai reflexiona com som per dins, conscients que els miralls no tenen capacitat per mostrar-nos aquest aspecte. Un dels miralls està tapat per una cortina blanca que en destapar-la mostra paraules sobre el caràcter de les persones. Al seu davant hi ha una caseta tapada també amb teles blanques. Les finestres es van tapar amb miralls de manera que calia ajupir-se i entrar dins per veure què hi ha. A l’interior, en un racó, una cadira convida a asseure’s i tancar els ulls per veure com ets per dins i pensar quines coses fas per cuidar el teu interior.
  • Finalment l’equilibri entre aquests aspectes es simbolitza amb una balança. A un cantó, la cura de la imatge en una capseta petita i plena de miralls. A l’altre, un mirall ben gran absolutament fragmentat. Quan hi ha un desequilibri en la cura de la teva imatge, el mirall es trenca i mai aconseguiràs tenir un reflex real de tal com ets.
AE11 Roser br 01
AE11 Roser br 02
AE11 Roser br 03
AE11 Roser br 04
AE11 Roser br 05
AE11 Roser br 06
AE11 Roser br 07
AE11 Roser br 08
AE11 Roser br 09
AE11 Roser br 10
AE11 Roser br 11
AE11 Roser br 12
AE11 Roser br 13
AE11 Roser br 14
AE11 Roser br 15
AE11 Roser br 16
AE11 Roser br 17
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies