Institut Miquel Martí i Pol, Roda de Ter. 2n ESO
DAUS
Institut Miquel Martí i Pol, Roda de Ter
2n curs d’Educació Secundària
Docent implicada: M. Rosa Terradellas
Assessorament: Bruna Dinarès, Marià Dinarès i Sandra Sardà
Alumnat que hi participa: 79
La proposta es defineix a partir del concepte donat, el joc. Vam decidir treballar-lo a través del llenguatge que ens podia oferir el dibuix i l’atzar. Arrencàvem el projecte amb daus, uns hexàedres de números i d’altres en forma icosàedre de lletres. Fins i tot, un grup es va crear els seus propis daus amb imatges. Els nois i noies van escriure diferents plantejaments lúdics del que es podia fer segons la tirada del dau. Els números o les lletres es corresponien a diferents instruccions de dibuix. Van sortir infinitat d’accions que es materialitzaven en el paper compartit. Cada grup va establir les seves normes, una guia de diferents operacions d’atzar que anirien determinant el resultat del treball. Així van anar avançant les creacions: triant el lloc d’anar a dibuixar, representant diferents sorolls, inventant històries, jugant als disbarats... Vam tirar els daus tantes vegades com vam voler. Observàvem, exploràvem i imaginàvem. Gaudíem del que anava apareixent. La composició final unifica a través del blanc i negre tota aquesta disparitat. Sense allunyar-nos de la peça polièdrica, la forma que tant ens ha permès jugar.
> Presentació alumnat
Institut Miquel Martí i Pol, Roda de Ter
2n curs d’Educació Secundària
Docent implicada: M. Rosa Terradellas
Assessorament: Bruna Dinarès, Marià Dinarès i Sandra Sardà
Alumnat que hi participa: 79
La proposta es defineix a partir del concepte donat, el joc. Vam decidir treballar-lo a través del llenguatge que ens podia oferir el dibuix i l’atzar. Arrencàvem el projecte amb daus, uns hexàedres de números i d’altres en forma icosàedre de lletres. Fins i tot, un grup es va crear els seus propis daus amb imatges. Els nois i noies van escriure diferents plantejaments lúdics del que es podia fer segons la tirada del dau. Els números o les lletres es corresponien a diferents instruccions de dibuix. Van sortir infinitat d’accions que es materialitzaven en el paper compartit. Cada grup va establir les seves normes, una guia de diferents operacions d’atzar que anirien determinant el resultat del treball. Així van anar avançant les creacions: triant el lloc d’anar a dibuixar, representant diferents sorolls, inventant històries, jugant als disbarats... Vam tirar els daus tantes vegades com vam voler. Observàvem, exploràvem i imaginàvem. Gaudíem del que anava apareixent. La composició final unifica a través del blanc i negre tota aquesta disparitat. Sense allunyar-nos de la peça polièdrica, la forma que tant ens ha permès jugar.
> Presentació alumnat