Institut La Plana, Vic

Docents implicats: Josep Alemany i David Costa
Assessorament: Bruna Dinarès, Marià Dinarès i Sandra Sardà
Alumnat que hi participa: 85

Els alumnes de 2n, en grups de cinc alumnes, han creat el seu propi joc de peces d'escacs. Han escollit un tema: edat mitjana, el mar, àngels i dimonis, geometria, etc. i a partir d'aquesta idea bàsica han seguit tot el procés de disseny.

1. Realització d'esbossos i dibuix de les peces.
  2. Realització prototipus amb fang.
  3. Digitalització a partir d'escanejat i obtenció de fitxers gif i stl.
  4. Producció de peces amb impressió 3D.
  5. Organització d’un torneig d'escacs.

Pla de treball: EL JOC
Comencem a treballar en grups de cinc alumnes i busquem un joc de taula que tingui peces materials que calgui moure per sobre un tauler. La proposta base és escollir el joc dels escacs.
Cada grup haurà de crear un drive per poder treballar i explicar el seu treball setmana a setmana.

SESSIÓ 1
Escollim el joc dels ESCACS: Cal conèixer la història, les peces, el tauler i les regles.

Creem el drive: cada grup crea un drive per poder treballar, on cada setmana cal penjar-hi fotografies del procés i explicar el seu treball setmana a setmana.

Cada membre del grup dissenya una de les peces joc: rei, reina, alfil, cavall, torre i peó. Cal publicar el dibuix de perspectiva de la peça, la planta, l’alçat i el perfil.

SESSIÓ 2
A partir dels esbossos i dibuixos realitzats a la primera sessió, caldrà modelar les figures en fang. Cada membre del grup modelarà una de les peces joc.

SESSIÓ 3
Recerca d’un programa d’escanejat de peces tridimensionals. Es treballa amb el QLONE per a telèfons mòbils.

SESSIÓ 4
La peça virtual es treballa amb el programa Sketchup i es prepara per a la impressió 3D.

SESSIÓ 5
Organitzem un torneig d’escacs a l’aula i juguem una partida amb el tauler i les peces impreses.

> Presentació alumnat

AE10 InsPlana 01